TradeDoubler prioriterar produktutveckling genom att outsourca delar av IT-miljön

TradeDoubler, Europas ledande företag inom prestationsbaserad marknadsföring, tillkännagav idag ett samarbete med Frontwalker. Samarbetet innebär outsourcing av delar av TradeDoublers IT-miljö som rör drift, underhåll och förvaltning. Frontwalker har valt SYSteam som sin samarbetspartner för driftstjänsterna.

Samarbetet möjliggör för TradeDoubler att starkare integrera produkter och teknik, vilket sker genom att verksamheterna inom dessa områden förs över i en ny organisation som samtidigt också ges ett tydligare fokus på produktutveckling. Den nya avdelningen ska ledas av Jonas Flodh, idag Vice President of Products.

"Detta är ytterligare ett viktigt steg i verkställandet av vår övergripande strategi att fokusera på kärnverksamheten. Förändringarna möjliggör snabbare innovation inom produktutveckling, större kostnadseffektivitet samt ökad flexibilitet och skalbarhet", säger Urban Gillström, VD och koncernchef.

TradeDoublers medarbetare som arbetar med drift inom IT-området kommer att erbjudas anställning hos SYSteam.

"Det var viktigt för oss att hitta en leverantör som hade god kännedom om vår
verksamhet, vilket Frontwalker har. Med SYSteam får vi även en partner som kunde erbjuda de medarbetare som går över fortsatt karriärutveckling och bra befattningar, och samtidigt ge oss flexibilitet att skala upp ett högkvalitativt driftsstöd när verksamheten utvecklas", säger Mats Rosberg, CTO.

Frontwalker valdes ut som leverantör efter en omfattande urvalsprocess. Förändringarna träder i kraft under första kvartalet 2012 och omvandlingen har redan börjat.

För mer information, vänligen kontakta:
Urban Gillström, VD och koncernchef
Tel 08 465 01206
Mobil 070 785  7600
urban.gillstrom@tradedoubler.com

Jonas Flodh, Vice President of Products
Tel 08 405 0854
Mobil 073 809 3854
jonas.flodh@tradedoubler.com

Mats Rosberg, CTO
Tel 08 405 0898
Mobil 070 995 0898
mats.rosberg@tradedoubler.com

TradeDoubler hjälper företag att förbättra sina resultat online, både för att sälja mer och för att skapa medvetenhet om sitt varumärke. Kärnverksamheten är prestationsbaserad marknadsföring över Internet. Med ett nätverk med över 138 000 webbpublishers hjälper TradeDoubler över 1 900 annonsörer från hela världen att nå sina affärsmål. Företaget har en unik räckvidd och når ca 75 procent av Europas e-handelskonsumenter. Bland annonsörerna finns Apple Store, American Express, Dell, Disney, Expedia, lastminute.com och Nokia. Aktien noteras på Nasdaq OMX. Mer information finns på www.tradedoubler.com.

Om Frontwalker
Frontwalker är ett konsultföretag med ett heltäckande utbud av tjänster från affärsutveckling till IT-utveckling med en hållbar profil. Frontwalker grundades 1996 och har cirka 120 anställda med kontor i Stockholm (huvudkontor), Sundsvall och Uppsala. Omsättningen 2010/2011 uppgick till 237 miljoner kronor. Läs mer på www.frontwalker.se