Tradedoubler tecknar nytt nordiskt avtal med CDON Group

Den ledande nordiska e-handelskoncernen CDON Group stärker sin relation med Tradedoubler
- studier visar att folk i Skandinavien shoppar på e-handelssajter i Storbritannien och USA

London, 7 juni 2012 – Tradedoubler, verksamt med teknik och tjänster för prestationsbaserad marknadsföring, och den ledande e-handelskoncernen CDON Group, har utökat sin relation med ett exklusivt avtal för de nordiska samarbetspartnerna Nelly, Heppo, Gymgrossisten, CDON, Room21 och Lekmer. Avtalet tecknas vid ett tillfälle då en växande efterfrågan på online-shopping i regionen driver många kunder till utländska e-handelssajter¹, särskilt dem i USA, Storbritannien och Tyskland.

Det nya partnerskapet bygger på ett framgångsrikt samarbete som påbörjades år 2000. CDON Group är den ledande e-handelsaktören i Norden, och säljer underhållning, mode, fritidsartiklar och sportkläder samt utrustning till hemmet och trädgården till ett brett utbud av kunder över hela Norden. Koncernen har ambitiösa planer för nationell och internationell expansion.

Tradedoubler, grundat i Sverige och listat på NASDAQ OMX, har omfattande erfarenhet av att driva framgångsrika marknadsföringsprogramför webbpublishers över hela Europa, och är särskilt framgångsrika i Norden. Tradedoublers historik när det gäller att erbjuda attraktiva och innovativa marknadsföringslösningar  för ledande företag inom mode och underhållning, tillsammans med dess utmärkta räckvidd, gör det till en idealisk partner till CDON Group.

Studier visar att tre av tio nordiska e-handelskunder planerar att handla på nätet inom de närmaste tolv månaderna, och en av två kommer att handla från en utländsk sajt. Det gör att utmaningarna och möjligheterna som e-handelsbutikerna möter i Norden betydande.

”Vi tecknar ett nytt avtal med Tradedoubler i en spännande tid för CDON Group”, säger Tobias Lindblom, Online Marketing Director CDON Group. ”Vi är fast beslutna att fortsätta ligga i framkant av e-handeln i Norden och etablera ett starkt fotfäste på andra ställen i Europa. Tradedoublers omfattande nätverk av webbpublishers och breda räckvidd vad gäller sektorer och målgrupp, tillsammans med dess bevisade framgångsrika historik av att driva kostnadseffektiv försäljning, kommer att bli avgörande för att hjälpa oss att nå detta.”

”Vi är stolta över att ha blivit valda av CDON Group för det här nära och starka partnerskapet”, säger Leif Eliasson, market unit leader, North East, på Tradedoubler. ”Vi är stolta över att kunna erbjuda en flexibel skräddarsydd affiliatestrategi som är byggd kring behoven hos varje individuell kund och hjälper dem att nå sina affärsmål. Vi är väldigt glada över rollen som vi kan spela i att hjälpa CDON Group att expandera och växa.”

¹ e-handel i Norden, 2011, TNS SIFO för Posten Norge

För mer information, vänligen kontakta:
Johan Rönn
Angselius Rönn AB
46-70-7661449
johan.ronn@angseliusronn.se

Om Tradedoubler
Tradedoubler arbetar med prestationsbaserad digital marknadsföring och teknik. Tradedoubler hjälper över 2 000 annonsörer att nå sina affärsmål både online och via mobiler, genom ett nätverk av över 140 000 webbpublishers.
Tradedoubler har unik räckvidd och når cirka 70% av Europas E-handelskunder. Bolaget expanderade på kunders begäran nyligen till Latinamerika. Bland Tradedoublers annonsörer kan nämnas Apple, American Express, Dell, Disney, Expedia och CDON. Aktien handlas på Nasdaq OMX.
Mer information finns på www.tradedoubler.com