Tradedoubler utser Richard Julin till Chief Revenue Officer

Tradedoubler gör en tung rekrytering och utökar ledningsgruppen för att driva försäljning och intäktstillväxt.

Tradedoubler, som arbetar med prestationsbaserad marknadsföring på nätet, har utsett Richard Julin till Chief Revenue Officer med start den 7 januari 2014. Julin kommer att rapportera till Tradedoublers VD och koncernchef, Rob Wilson.

Julin kommer närmast från Mediaplanet, som arbetar med ämnesspecifik marknadsföring, där han var VD och koncernchef från januari 2009 till mars 2013. Dessförinnan, har Julin haft positioner som COO för Mediaplanet och försäljningschef för TV3 och TV6.

Som Chief Revenue Officer på Tradedoubler, kommer Julin att bli ansvarig för att leda bolagets regionala chefer och det team som arbetar med internationella kunder.

“Jag är mycket glad att Richard blir del av vår ledningsgrupp. Med sin operativa erfarenhet av att driva försäljning och skapa intäktstillväxt blir han en viktig del i arbetet att nå våra ambitiösa mål för 2014”, säger Rob Wilson, VD och koncernchef för Tradedoubler.

”Det är en spännande period att börja arbeta för Tradedoubler och jag ser fram emot att leda arbetet med att öka den långsiktiga försäljningen och intäktstillväxten i hela verksamheten”, säger Richard Julin.

Stockholm 7 januari, 2014

TradeDoubler AB (publ.)

För ytterligare information kontakta:

Rob Wilson
VD och koncernchef, Tradedoubler
E-mail: rob.wilson@tradedoubler.com

Om Tradedoubler

Tradedoubler är internationellt ledande inom prestationsbaserad digital marknadsföring och teknologi. Företaget grundades i Sverige 1999 som en pionjär inom affiliate-marknadsföring i Europa. Internationell strategisk förståelse kombinerat med djupgående lokalkännedom gör Tradedoubler till det mest framgångsrika paneuropeiska företaget inom prestationsbaserad marknadsföring än idag. Tradedoubler hjälper cirka 2 000 annonsörer att nå sina affärsmål genom ett högkvalitativt nätverk med cirka 140 000 publishers. Koncernen var först att erbjuda integrerade lösningar för e- och m-handel så att annonsörer kan vidga sina onlineprogram till mobila enheter.

Tradedoubler eftersträvar nära samarbeten med sina kunder för att öka deras försäljning och hjälpa dem till nationell och internationell framgång. Bland Tradedoublers annonsörer finns American Express, ClubMed, Disney, Expedia och CDON. Aktien noteras på Nasdaq OMX. Mer information finns på www.tradedoubler.com