• TRADIMUS/

Tradimus förvärvar Total Logistik - blir Sveriges ledande transportörsoberoende kontraktslogistiker

Report this content

Tradimus förvärvar Total Logistik och stärker därmed sin position som Sveriges ledande transportörsoberoende kontraktslogistiker. Förvärvet av Total Logistik breddar kompetensen inom detaljhandelslogistik och förstärker Tradimus position som e-handels logistiker.

Total Logistik är ett ledande företag inom kontraktslogistik som erbjuder hanterings-, lager- och övriga logistiktjänster längs hela leveranskedjan. Verksamheten grundades 1996 och har sedan dess vuxit starkt. Idag sysselsätter det lönsamma företaget Total Logistik 220 anställda och omsätter 235 MSEK. Företaget finns etablerat i Norge, Holland och Sverige (Borås och Falkenberg). - Vi ser ett stort behov på marknaden för logistiktjänster. Därför satsar vi på att stärka vår verksamhet ytterligare. Genom förvärvet täcker vi fler geografiska marknader och vi kan hantera distribution över hela Norden inom 24 timmar, säger Knut Hansen, Affärsområdeschef Tradimus Logistics. Genom att vara transportörsoberoende, och genom Tradimus övriga affärsområden inom kundservice, administration och IT, kan verksamheten erbjuda kundspecifika lösningar från order till leverans. - Med den kompetens och det breddade tjänsteutbud som Tradimus tillför ges Total Logistik rätt förutsättningar för en fortsatt positiv utveckling. Tradimus har den storlek och styrka som krävs för framtiden, säger Johan Wikander VD Total Logistik. FAKTA – Affärsområde Tradimus Logistics, (efter förvärvet) Omsättning: 800 MSEK Antal anställda: Ca 400 Lageryta: >150 000 kvm lager Antal order/dag: 30 000