Traffic Dog expanderar sin ljudboksverksamhet till Danmark

Report this content

Traffic Dog, ett av Sveriges snabbast växande företag inom lead generering i litteraturnischen expanderar nu sin verksamhet till Danmark. Via den danska webbplatsen Allelydbogapps.dk kommer Traffic Dog hjälpa konsumenter att jämföra ljudbokstjänster, samt inspirera fler till att börja lyssna på ljudböcker.

Under året har Traffic Dog hjälpt svenskar att jämföra ljudbokstjänster via sajten Allaljudbocker.se. Genom detaljerade recensioner av både svenska och engelska ljudbokstjänster har sajten snabbt ökat sin webbplatstrafik och lockar idag tusentals besökare varje månad. Nu vidgar företaget sin blick till grannlandet Danmark.

”Danmark är ett naturligt nästa steg för oss. Där finns ett stort intresse för ljudböcker och vi ser inga indikationer på att det kommer avta, snarare tvärtom att det kommer att öka. Med det ökade intresset kommer dessutom fler ljudboksaktörer att kommer ge sig in i marknaden. Då är det viktigt för konsumenter att ha möjligheten att jämföra marknadens olika ljudbokstjänster. Det är där vi kommer in.” säger Pontus Sandberg, grundare av Traffic Dog AB.

Allelydbogapps.dk har samma koncept och design som den svenska webbplatsen. Även användare har möjligheten att lämna kommentarer och dela med sig av sina åsikter kring olika ljudbokstjänster och ljudböcker. Tillsammans med sajtens recensenter skapas på så sätt ett kollektivt betyg.

”Genom att ge våra besökare möjligheten att själva dela med sig av sina erfarenheter ger vi en rättvis bild av allt vi rekommenderar. Bara för att vi gillar en viss ljudbok eller ljudbokstjänst betyder inte det att alla delar den uppfattningen.” Fortsätter Pontus Sandberg

”Vi ser fram emot att inta den danska marknaden och att fortsätta expandera vår verksamhet. Vad som är nästa steg återstår att se, just nu är vi helt fokuserade på att anpassa vårt koncept för danskars läs- och användarvanor.” Avslutar Pontus Sandberg.

Taggar: