Pensionär från Hisings Backa kan vinna 2 miljoner i Trafiklotteriet

Report this content

En 68-årig pensionär från Hisings Backa har chans att vinna två miljoner kronor i Trafiklotteriets högvinstdragning den 18 juni. Dragningen kommer att äga rum i Stockholm och mannen är garanterad minst 25 000 kronor.

Onsdag den 18 juni kommer det att stå klart om mannen från Hisings Backa kammar hem högvinsten på två miljoner kronor. Vinstsumman avgörs i en dragning i Stockholm. Mannen kommer att dra bland 100 stycken skraplotter som innehåller olika vinstsummor mellan 25 000 kronor och två miljoner.

Det var en glad vinnare som mottog beskedet om att han ska få delta i högvinstdragningen.

- Det här känns väldigt bra. Vinner jag stort ska jag köpa en husbil, säger den 68-åriga mannen.

Varje vecka lottar Trafiklotteriet ut 2826 vinster. Vid varje veckodragning lottas en högvinstvinnare som kan vinna upp till två miljoner kronor. Vinstsumman avgörs i en extradragning i Stockholm den efterföljande månaden. Vinstsummorna är fördelade enligt följande: 2 miljoner kronor (1 st.), 1 miljon kronor (1 st.), 500 000 kronor (1 st.), 100 000 kronor (3 st.), 75 000 kronor (10 st.), 50 000 kronor (34 st.) samt 25 000 kronor (50 st.).

Eric Widegren, Pressansvarig

Telefon: 0729 23 99 24, E-post: eric@nordiclottery.se

Om Trafiklotteriet

I Trafiklotteriet är registeringsskylten din lott. Lottköparen väljer själv vilket registreringsnummer som ska användas som lottnummer och behöver inte vara ägare av fordonet. Överskottet går till NTF:s arbete för en säkrare trafik i Sverige. Trafiklotteriet drivs av Nordic Lottery som hjälper ideella organisationer med sin lotteriverksamhet. Nordic Lottery är ett helägt dotterbolag till A-lotterierna ekonomisk förening.

För ytterligare information, besök www.trafiklotteriet.se

Taggar: