Trafiklotteriet sponsrar trafiksäkerheten

Report this content

Trafiklotteriet sponsrar Nationalföreningen för Trafiksäkerhet (NTF) och deras system för hastighetsanpassning. Tack vare ett fördelaktigt samarbete med Trafiklotteriet kan NTF nu erbjuda applikationen ”Rätt fart” helt kostnadsfritt för användarna.

2012 lanserade NTF ”Rätt fart”. Det första smarta stödet för hastighetsanpassning i sitt slag. Systemet har redan idag över 4000 användare. Nu blir NTF:s ”Rätt fart” det första fullvärdiga ISA systemet som är helt gratis för användaren. Systemet kostar pengar att driva och kopplingen mellan användaren och den nationella vägdatabasen är inte kostnadsfri. Men tack vare ett mycket fördelaktigt samarbete med Trafiklotteriet kan NTF nu erbjuda det här effektiva verktyget för att få ner hastigheten på vägarna helt gratis.

Den här satsningen är del av vår långsiktiga strategi där vi aktivt vill vara med och påverka svensk

trafiksäkerhet positivt, säger Rickard Cosini, Lotteriföreståndare för Trafiklotteriet.

Precis som man kan glömma att ta på sig bältet sker många hastighetsöverträdelser omedvetet. NTF:s applikation ”Rätt fart” är en så kallad hastighetspåminnare med syfte att hjälpa förare hålla rätt hastighet genom att visa skyltad hastighet samt fordonets egen hastighet. Systemen varnar föraren om vägens hastighetsbegränsning överskrids.

NTF:s hastighetspåminnare "Rätt fart" är egentligen inte en gratisapplikation, men tack vare Trafiklotteriet kan den nu erbjudas slutanvändare helt utan kostnad och helt utan förpliktelser. NTF är sedan ett antal år tillbaka förmånstagare för överskott som genereras av Trafiklotteriets försäljning.

Mattias Blomquist, VD Nordic Lottery

E-post: mattias@nordiclottery.se

Richard Cosini, Lotteriföreståndare Trafiklotteriet

Om Trafiklotteriet

I Trafiklotteriet är registeringsskylten din lott. Lottköparen väljer själv vilket registreringsnummer som ska användas som lottnummer och behöver inte vara ägare av fordonet. Överskottet går till NTF:s arbete för en säkrare trafik i Sverige. Trafiklotteriet drivs av Nordic Lottery som hjälper ideella organisationer med sin lotteriverksamhet. Nordic Lottery är ett helägt dotterbolag till A-lotterierna ekonomisk förening.

För ytterligare information, besök www.trafiklotteriet.se

Taggar: