ITG Sverige som är ett bolag i företagsgruppen Train Alliance Sweden AB får uppdrag av Eskilstuna Logistik

Omfattar bl.a. säkerhets- och underhållsbesiktningar för Mälartågs nya motorvagnsdepå

ITG Sverige AB är ett bolag som ingår i företagsgruppen Train Alliance Sweden AB och har renodlad verksamhet inom anläggningsförvaltning och infrastrukturbyggnation. Det nu erhållna kontraktet omfattar säkerhets- och underhållsbesiktning, underhåll, beredskap för larmmottagning samt olyckshantering inom spårområdet Eskilstuna tågdepå, Gredby.

Uppdraget omfattar den nya motorvagnsdepån i Eskilstuna för de nya Stadler ER1 fordonen som Mälartåg just nu har under leverans.

Avtalstiden löper från den 22 januari 2019 fram till nästa upphandling av spårunderhåll för Eskilstuna Logistiks samtliga anläggningar.

Vi ser med stor tillfredsställelse att Eskilstuna Logistik anlitar ITG Sverige för detta uppdrag vilket ställer stora krav på tillgänglighet och kvalitet, säger Pierre Starck, chef drift och förvaltning vid Train Alliance.