Train Alliance skriver samarbetsavtal med voestalpine BWG GmbH

I samband med järnvägsmässan Innotrans i Berlin 18-21 september i år tecknades ett samarbetsavtal (letter of intent) mellan Train Alliance och voestalpine BWG GmbH.

Voestalpine är ett internationellt företag baserat i Tyskland och med ett omfattande produktprogram inom området järnvägsmateriel med tillbehör. Företaget satsar på en utökad etablering på den nordiska marknaden och söker därför samarbetspartners för att bygga upp lagerhållning och distribution. Rala-området i Hallsberg med järnvägsförbindelser i alla riktningar är en lämplig plats för den typen av verksamhet.

Vi är mycket glada och stolta över att på detta sätt kunna etablera ett samarbete med voestalpine och ser fram mot ett framgångsrikt samarbete, säger Joakim Weijmer, vd i Train Alliance.

Bifogat bild visar Dr-Ing. Oliver Kraft, Geschäftsführer vid voestalpine och Joakim Weijmer, vd i Train Alliance.