• Trainimal AB/

Trainimal AB delårsrapport för första kvartalet 2021/2022: levererar stark förbättring av omsättningen

Trainimal AB (publ) presenterar idag sin delårsrapport för första kvartalet maj 2021 – juli 2021. Nettoomsättningen ökade med 32%.

• Nettoomsättningen ökade med 32% till 6 446 (4 896) TSEK
  • Rörelseresultatet uppgick till -200 (-153) TSEK
  • EBITDA uppgick till 42 (-64) TSEK
  • Periodens resultat före skatt uppgick till -432 (-165) TSEK
  • Resultat per aktie uppgick till -0,18 (-0,09)
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten före förändring av rörelsekapital uppgick till -385 (-142) TSEK
  • Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till -2 843 (-1 558) TSEK och påverkades negativt av kostnader i samband med noteringen som belastade skuldnivån vid slutet av det fjärde kvartalet 2020/2021.

”Kvartalet maj - juli 2021 har varit en intensiv period av säljdrivande aktiviteter i den svenska marknaden där vi fortsätter testa och utvärdera nya koncept, samtidigt som arbetet intensifieras inför vår kommande lansering i Storbritannien. Vi samlar kraften i våra kommunikationskanaler genom att lansera en ny hemsida där vi förenat vårt digitala magasin mamma.fit med MammaFitness utbud av hälsotjänster och produkter. Vår digitala hubb ser bättre ut än någonsin och är redo att ta emot nya medlemmar i Sverige och förbereds för att välkomna nya engelsktalande målgrupper.” säger Mikael Pérez, vd för Trainimal.

För fullständig rapport, se bifogad pdf.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Mikael Pérez, VD

E-post: mikael.perez@trainimal.com

Denna information är sådan som Trainimal AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 september 2021 kl 08:00.

Trainimal tillhandahåller individanpassad träning och kostrådgivning digitalt genom egenutvecklad smart teknologi. Bolagets mest kända produkt går under namnet MammaFitness, som är skapad av den välkända träningsprofilen Olga Rönnberg. MammaFitness har hjälpt över 30 000 kunder att bli den bästa version av sig själv. Trainimals vision är att alla ska kunna uppnå fysisk hälsa och välbefinnande, oavsett sociala, ekonomiska och geografiska förutsättningar. Augment Partners AB, tel. +46 8-604 22 55, e-post: info@augment.se är bolagets Mentor.

Citat

Mikael Pérez, vd