Trainimal AB utser Mangold till likviditetsgarant

Trainimal AB (publ) har idag utsett Mangold Fondkommission till likviditetsgarant för bolagets aktie. Syftet med likviditetsgarantin är att förbättra likviditeten i aktien och minska skillnaden mellan köp- och säljkurs. Uppdraget påbörjas 2022-03-07.

Mangold kommer i sitt uppdrag som likviditetsgarant att säkerställa möjligheten att handla i Trainimals aktie varje dag genom att kontinuerligt ställa handelsposter på vardera köp- och säljsida i orderboken. En likviditetsgaranti är ämnad att skapa en mer korrekt prisbild i ett bolags aktie, av vilket följer en mer korrekt värdering av bolaget och ger möjlighet till en förbättrad handelsvolymen i aktien.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Olga Rönnberg, tf VD

E-post: olga.ronnberg@trainimal.com

Denna information är sådan som Trainimal AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 mars 2022 kl 17:00.

Trainimal tillhandahåller individanpassad träning och kostrådgivning digitalt genom egenutvecklad smart teknologi. Bolagets mest kända produkt går under namnet MammaFitness, som är skapad av den välkända träningsprofilen Olga Rönnberg. MammaFitness har hjälpt över 30 000 kunder att bli den bästa version av sig själv. Trainimals vision är att alla ska kunna uppnå fysisk hälsa och välbefinnande, oavsett sociala, ekonomiska och geografiska förutsättningar. Aqurat Fondkommission AB, tel. +46 (0)8 684 05 800, e-post: info@aqurat.se är Bolagets Mentor.