Training Partner Nordic AB Välkomnar Sven-Erik Timmersten till Teamet

Report this content

Training Partner Nordic AB, en ledande aktör inom utbildningssektorn för fordonsindustrin, är stolta att meddela att Sven-Erik Timmersten ansluter till vårt team. Med en imponerande bakgrund och omfattande expertis inom bilbranschen, förväntas Sven-Erik att starkt kunna påverka både vårt företags framtid och fordonsbranschens kompetensutveckling.

Sven-Eriks anställning hos oss på Training Partner, med hans unika kompetens inom bilbranschen, förutspås bli en ovärderlig tillgång

Vår vision och framtidssatsning med Sven-Erik ombord gör att vi nu satsar ännu mer bestämt på att driva innovation och framgång inom fordonsutbildningsbranschen. Vår kontinuerliga strävan mot att vara i framkant av utbildningslösningar för bilindustrin stärks genom denna nyckelrekrytering.

”Vikten av utbildning och kunskap har aldrig varit större!”

Frågor till
 Sven-Erik:

1, Från tekniker till ledande positioner – vilka råd skulle du ge till någon som just börjar sin karriär i bilindustrin och strävar efter att klättra i karriärstegen?

I min resa från tekniker till ledare, har jag lärt mig att de bästa verktygen ofta är frågorna du ställer. Var inte blyg, fråga! Det visar på både mod och viljan att växa. Kom ihåg, i bilindustrin, liksom i karriären, är det sällan man kör solo – det är teamet och de gemensamma frågorna som tar en över mållinjen, sen är det nog viljan som är en av de starkaste drivkrafterna man kan ha

2, Med din bakgrund inom service och marknadsföring, hur anser du att bilföretag bör anpassa sin kommunikation och kundrelationer för att möta dagens och morgondagens konsumentbehov?

– Med min bakgrund inom service och marknadsföring ser jag att bilföretag behöver anpassa sin kommunikation och kundrelationer på flera sätt för att möta dagens och framtidens konsumentbehov. Först och främst, digital närvaro är nyckeln. Kunder söker information och gör val online, så en stark, interaktiv och informativ webbnärvaro är avgörande.

Det handlar inte bara om att sälja en bil, utan att erbjuda en helhetsupplevelse – från virtuella provkörningar till anpassad kommunikation genom digitala kanaler. För det andra, transparens och ärlighet i kommunikationen är viktigt. Konsumenter idag är välinformerade och värderar äkthet. Bilföretag bör därför vara öppna med information om sina produkter, inklusive prissättning, funktioner och miljöpåverkan.

Slutligen, kundrelationer handlar alltmer om att skapa en långsiktig relation snarare än en engångsförsäljning. Detta innebär att efterfölja kundens resa, erbjuda personligt anpassad service och support samt ständigt engagera kunderna genom relevanta och värdeskapande interaktioner.

3, Hur tror du att framsteg inom områden som elektrifiering och autonoma fordon kommer att påverka eftermarknaden för fordon och vad innebär det för framtida kompetenskrav inom branschen?

– Medan elektrifiering och autonoma fordon dominerar dagens bilindustrisamtal, är det artificiell intelligens som tyst men säkert tar en ledande roll. Denna teknik är inte bara en del i bilens mekanik, den formar hur vi använder och underhåller våra fordon.

Det är en spännande tid i bilbranschen.

Vi står inför en framtid där förståelsen för AI blir central, detta kommer att förändra vårt sätt att se på och interagera med bilar. Vikten av utbildning och kunskap har aldrig varit större!

Magnus Almquist, VD Training Partner

– Med Sven-Erik ombord är Training Partner bättre rustade än någonsin att driva innovation och framgång inom fordonsutbildningsbranschen. Vi ser fram emot att tillsammans med Sven-Erik och alla våra partners fortsätta leda vägen mot en ljusare framtid för bilindustrin.

För mer information, kontakta:

Ida Ingemann, Kommunikatör, Training Partner Nordic AB
Ida.ingemann@trainingpartner.se