Charlotte Elsnitz ny CFO för Transcendent Group

Transcendent Group har rekryterat Charlotte Elsnitz som ny CFO för koncernen. Hon kommer närmast från rollen som chef för Swedbanks baltiska verksamhet och del av Swedbanks koncernledning. Charlotte tillträder sin roll den 10 december 2020.

Charlotte Elsnitz har sedan 2007 haft flera chefspositioner inom Swedbank, och var innan dess chef för kapitalenheten på Finansinspektionen. Hon har också arbetat som finanskonsult på KPMG under flera år. Charlotte är civilekonom från Stockholms universitet.

”Charlotte har gedigen erfarenhet från den finansiella sektorn genom flertalet olika roller inom såväl bank som tillsynsmyndighet och konsultverksamhet. Detta tillsammans med hennes starka ledaregenskaper gör henne till en lämplig CFO och ett välkommet tillskott i ledningen för Transcendent Group. En viktig uppgift för Charlotte blir att vidareutveckla den finansiella styrningen och uppföljningen samt att bidra till utvecklingen av koncernens övergripande strategi”, säger Martin Malm, vd och koncernchef för Transcendent Group.

Charlotte Elsnitz efterträder Mattias Brodin, som varit tillförordnad CFO sedan 1 juni 2020.

För mer information, kontakta:
Martin Malm, vd Transcendent Group
Martin.Malm@transcendentgroup.com
+46 73 335 94 26

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 17 september 2020 kl. 17:30 (CET).

Hos Transcendent Group möter du erfarna konsulter inom Governance, Risk och Compliance. Våra tjänster skapar trygghet och möjligheter för myndigheter, företag och andra organisationer inom en rad olika branscher. Sedan bolagets start 2001 har Transcendent byggt ett differentierat erbjudande baserat på en värderingsdriven kultur med erfarna experter. Transcendent Group är en av Europas, Sveriges och Norges bästa arbetsplatser 2020 och har varit ett Great Place to Work sedan 2012. Transcendent Group har cirka 130 antal anställda i 8 länder runtom i Europa. Transcendent Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank, +46(0)8-409 421 20, corp@avanza.se. För mer information, besök www.transcendentgroup.com.