Marcel Stenmark ny försäljningschef på Transcendent Group

Marcel Stenmark, tidigare säljansvarig för stora bolag och säljchef revision på Grant Thornton, blir försäljningschef på Transcendent Group Sverige. En ny roll som kommer stärka organisationen i deras fortsatta tillväxt i Sverige.

- Marcel Stenmark med över 20 års erfarenhet från olika försäljningschefsroller och många av dem från andra konsultbolag som PwC, EY och Grant Thornton är precis vad vi har letat efter till den här nya rollen! Säger Martin Bohlin, VD på Transcendent Group Sverige.

Transcendent Group erbjuder erfarna konsulter inom Governance, Risk och Compliance. Marcel Stenmark kommer i rollen som försäljningschef ha övergripande ansvar för försäljningen av Transcendent Groups hela tjänsteutbud i Sverige. Dels genom att driva egna säljprocesser, samt genom att coacha och stötta övriga medarbetare med metodik och verktyg för att bli mer effektiva och än tydligare i budskapet till marknaden. Marcel Stenmark har en given plats i Transcendent Group Sveriges ledningsgrupp där Marcel utöver att utveckla bolagets försäljning också kommer att arbeta med övergripande verksamhets- och affärsutveckling.

- Jag har sett fram emot att börja på Transcendent Group och nu är jag på plats! Jag brinner för frågor kring försäljning och affärsutveckling och jag ser fram emot att bidra till att utveckla Transcendent Groups säljkultur. Att ta oss till nästa nivå inom försäljning kommer att vara en spännande, utmanande och fantastisk resa. Det är otroligt inspirerande att bli en del av ett framgångsrikt bolag med stora tillväxtambitioner, säger Marcel Stenmark, försäljningschef Transcendent Group Sverige

Transcendent Group är ett värderingsstyrt företag och fokuserar mycket på att de personliga värderingarna ska matcha företagets kärnvärderingar. I sin roll som försäljningschef rapporterar Marcel till VD Transcendent Group Sverige.

- Marcels bakgrund som extremt erfaren inom B2B-försäljning av professionella och komplexa tjänster är hand-i-handske, men än viktigare är hans ödmjuka framtoning, nyfikenhet och varma personlighet som är som klippt och skuren för vår kultur. Helt enkelt en perfekt match med våra kärnvärden, avslutar Martin Bohlin, VD Transcendent Group Sverige.

Om Marcel Stenmark

Marcel Stenmarks spetskompetens är inom B2B försäljning. Hans karriär började med olika säljroller och därifrån har han avancerat till försäljningschef på EY, ansvarig säljstöd PwC sedan tillbaka som Sales Director på EY och därefter säljchef revision och säljansvarig gentemot stora bolag på Grant Thornton. Marcel har framförallt erfarenhet från försäljning av professionella tjänster och har god förståelse för Transcendent Groups palett av tjänster och målgrupp. Därutöver erfarenhet från att bygga intern säljkultur utifrån kundernas behov.

Hos Transcendent Group möter du erfarna konsulter inom Governance, Risk och Compliance. Våra tjänster skapar trygghet och möjligheter för myndigheter, företag och andra organisationer inom en rad olika branscher.

Transcendent Group är en av Sveriges bästa arbetsplatser 2019 och har varit ett Great Place to Work sedan 2012.