Transcendent Group Norge i ramavtal med Statens vegvesen

Transcendent Group ingår i en grupp av konsultfirmor som har tecknat ett ramavtal med Statens vegvesen, den norska motsvarigheten till Trafikverket, avseende strategisk rådgivning och styrning inom IT. Avtalet sträcker sig över två år med möjlighet till två års förlängning.

”På många håll har pandemin snabbat på digitaliseringen, vilket medför nya behov och ökade risker. En organisations trovärdighet är i hög grad beroende av hur väl man upprätthåller god regelefterlevnad, styrning och riskhantering. Här ser vi fram emot att bidra med vår spetskompetens, då kraven på att ta ansvar inom dessa områden är särskilt höga för myndigheter likt Statens vegvesen,” säger Carsten Maartmann-Moe, vd för Transcendent Group Norge.

Transcendent Group har lång erfarenhet av att leverera tjänster till myndigheter och andra aktörer inom offentlig sektor. Bland flera anbud tilldelades gruppen ramavtalet med särskild hänvisning till dess kvalifikationer inom kvalitetssäkring och revision. Inom ramen för avtalet ryms även tjänster relaterat till bland annat process- och verksamhetsutveckling, strategiarbete och portföljhantering.

Ramavtalet löper från december 2020 i två år framåt med möjlighet till två års förlängning. Vivento AS är huvudleverantör för gruppen där utöver Transcendent Group även Agenda Kaupang, AFRY, Rambøll Management Consulting och Menon Economics ingår.

För mer information, kontakta:
Christian Stensrud, Head of corporate governance services, Transcendent Group Norge
Christian.Stensrud@transcendentgroup.com

Hos Transcendent Group möter du erfarna konsulter inom Governance, Risk och Compliance. Våra tjänster skapar trygghet och möjligheter för myndigheter, företag och andra organisationer inom en rad olika branscher. Sedan bolagets start 2001 har Transcendent byggt ett differentierat erbjudande baserat på en värderingsdriven kultur med erfarna experter. Transcendent Group är en av Sveriges bästa arbetsplatser 2020 och har varit ett Great Place to Work sedan 2012. Transcendent Group har cirka 130 antal anställda i 8 länder runtom i Europa. Transcendent Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market. Bolagets Certified Adviser är Avanza Bank, +46(0)8-409 421 20, corp@avanza.se. För mer information, besök www.transcendentgroup.com.