Lapplandståget - förra sommarens succé tillbaka

Även denna sommar kommer Veolia Transport att köra ”Lapplandståget” från Malmö i söder till Narvik i Norge i norr.

- Vi är väldigt glad över att även denna sommar kunna erbjuda kunderna direkta resor från södra Sverige genom hela vårt vackra land ända till Narvik i Norge, säger Gunnar Wulff, divisionschef på Veolia Transport. Förra året blev en succé och många har efterfrågat ett Lapplandståg också i sommar.

Lapplandståget går under perioden 22 juni – 23 augusti och avgår från Malmö på fredagar och återresan från Narvik sker på onsdagar. Tåg från Göteborg går måndagar och återresan från Narvik på söndagar.

Alla avgångar till och från Lappland går via Stockholm. Tåget stannar för av- och påstigande i Lund, Hässleholm, Linköping, Norrköping, Stockholm, Uppsala, Gävle, Ånge, Vännäs, Boden, Kiruna, Abisko, Björkliden, Riksgränsen och Katterat. När Lapplandståget går till/från Göteborg stannar det även i Skövde och Hallsberg. Det finns även anslutande bussar till bl a Umeå, Luleå och Nikkaluokta.

Priserna är satta för att passa turister och barnfamiljer. Priset för den längsta sträckan Malmö – Narvik, inklusive plats i liggvagn, är 999 kr för vuxen.

För övriga priser och villkor, se www.lapplandstaget.se

För ytterligare information kontakta: Gunnar Wulff, chef division Tåg; telefon 070-786 24 40