Transdev uppmärksammar bussförarens dag

Idag den 18 mars, är det ”Bussförarens dag”, som sedan 2014 är en officiell temadag i Sverige. Transdev vill denna dag uppmärksamma sina 2109 härliga bussförare, som kör turer från Haparanda till Österlen, lite extra.

Vi firar genom att uppmärksamma dagen och våra bussförare. Vi upplyser våra kunder om att det är bussförarens dag på vår webbplats och lyfta fram några av dem med personporträtt på intranätet, men framför allt vill passa på att rikta ett stort tack till er bussförare där ute som dagligen gör ett bra jobb och hjälper våra kunder att få en säker och trevlig resa!

Bussförarens dag blev en officiell temadag i Sverige 2014. Förlagan finns att hämta i USA, där bussförare och tågförare hyllas denna dag, sedan många år tillbaka. Datumet den 18 mars är hämtat från Paris, där Blaise Pascal startade de första ”buss”-linjerna den 18 mars, 1662. Det var då sju hästdragna vagnar som gick utmed förbestämda rutter i staden och kunde ta sex till åtta passagerare.