• Transfer Galaxy/

Transfer Galaxy når över 100 miljoner SEK i månatlig transaktionsvolym - nu öppnar bolaget upp i elva nya marknader

I december 2019 skickade Transfer Galaxys kunder över 100 miljoner SEK genom plattformen. Samtidigt öppnar bolaget upp möjligheten för sina användare att skicka pengar till elva nya marknader i Afrika, Mellanöstern och Asien.

Transfer Galaxy fortsätter att växa. I somras aviserade bolaget att dess kunder hade skickat över 1 miljard SEK via plattformen och i december nåddes för första gången 100 miljoner SEK i månatlig transaktionsvolym.

– Vi är oerhört glada över förtroendet från våra kunder och stolta över att vi kan hjälpa användare över hela Europa att skicka pengar som verkligen behövs i deras hemländer utan krångel, säger Yosef Mohamed, medgrundare och vd på Transfer Galaxy.

I början av 2020 utökar Transfer Galaxy dessutom sin tjänst för utlandsbetalningar och idag kan användare skicka pengar till hela i elva nya marknader. Nu erbjuder bolaget sin tjänst för digitala utlandsbetalningar till sammanlagt 37 länder.

– Vi är i ständig kontakt med våra kunder och lyssnar på dem. Därför är vi extra stolta över att vi nu kan erbjuda ett större utbud av mottagarländer, som våra kunder efterfrågat. Det gör också att vi kan hjälpa ännu fler att skicka hem pengar till sina nära och kära, säger Yosef Mohamed, medgrundare och vd på Transfer Galaxy.

Demokratiserar utlandsbetalningar
En stor del av världens befolkning lever utan tillgång till finansiella institutioner. Transfer Galaxy vill demokratisera utlandsbetalningar och bidra till att göra remittering billigare, säkrare och smartare med sin digitala tjänst. Nu erbjuder Transfer Galaxy utlandsbetalningar till sammanlagt 37 länder världen över och kan därmed hjälpa ännu fler immigranter att skicka pengar till släktingar och vänner i deras hemländer.

– När vi frågar våra kunder varför de skickar pengar så svarar majoriteten att det är stöd till nära och kära. Det handlar om pengar som går till utbildning, sjukvård och mat, säger Yosef Mohamed, medgrundare och vd på Transfer Galaxy.

De elva nya marknaderna som nu kan motta pengar genom Transfer Galaxy är Thailand, Gambia, Indien, Malaysia, Vietnam, Pakistan, Bangladesh, Qatar, Oman, Kuwait och Sydafrika.

– Vi har hela tiden siktat på att bli det självklara valet för immigranter som skickar pengar från Europa och därför är det extra roligt att vi kan utöka vårt utbud, säger Yosef Mohamed.

Mer om Transfer Galaxys betalningstjänst
Genom Transfer Galaxys digitala tjänst kan immigranter skicka hem pengar till släktingar och vänner som behöver finansiellt stöd i deras hemländer. Tjänsten är tillgänglig 24 timmar om dygnet och pengarna förs över direkt till mottagarna.
Den ökade spårbarheten och automatiserade processen gör att Transfer Galaxy kan erbjuda sina kunder en tjänst som är säker och billigare än de traditionella sätten att skicka pengar.

Företaget grundades 2014 av Yosef Mohamed, Khalid Qassim, Ali Mohamed, Mustafa Ibrahim och Abdirahman Ahmed. Idag har bolaget 37 medarbetare på sitt huvudkontor i Vivalla i Örebro. Transfer Galaxy har tagit in pengar från BackingMinds och Alfvén & Didrikson och har etablerat sin tjänst i 24 europeiska länder.

För mer information
Yosef Mohamed, CEO, TransferGalaxy