Transfer Galaxy samlade in 500 000 kronor till UNHCRs utbildningsprojekt i Somalia

Transfer har samlat in 500 000 kronor till FNs flyktingorgan, UNHCR. Under en månad skänkte Transfer Galaxy sina transaktionsavgifter som nu går direkt till UNHCRs utbildningsprojekt i Somalia.

Transfer Galaxy, som erbjuder immigranter en digital tjänst för att enkelt skicka pengar till sina hemländer, har samlat in 500 000 kronor till UNHCR, FNs flyktingorgan. Mellan den 15 oktober och 15 november donerade Transfer Galaxy alla transaktionsavgifter för transaktioner till Somalia till UNHCRs utbildningsprojekt i Somalia.

– Miljontals människor i Somalia lever under extrema förhållanden och det är få barn som får en bra utbildning, eller en utbildning alls. Det känns otroligt bra att kunna stötta så att fler barn får en utbildning, vilket innebär en chans för dem att både följa sina drömmar och hjälpa till att utveckla sitt land, säger Yosef Mohamed, medgrundare och vd på Transfer Galaxy.

Donationen kommer att ge ett långsiktigt stöd via UNHCR till barn i Somalia, ge dem tillgång till bättre utbildning och även förbättra deras hälsa och uppehälle. Pengarna kommer bland annat att användas till skolavgifter, säker transport till skolan, utbildningsmaterial, skoluniformer, att bygga nya skolor och att utbilda lärare.

– Barnen är vår framtid, och tack vare våra kunder som varit en viktig del av den här kampanjen har vi nu kunnat hjälpa barn i Somalia och förbättrat deras liv, säger Yosef Mohamed.

Om Transfer Galaxy
Transfer Galaxy demokratiserar internationella betalningar och gör överföringar billigare, säkrare och smartare. Med hjälp av teknik kan Transfer Galaxy överföra pengar till andra sidan av världen inom några sekunder. Direkt till en mobil plånbok, bankkonton eller kontanthämtning. Att stötta nära och kära långt bort har aldrig varit lättare.

Yosef Mohamed
CEO, Transfer Galaxy

Snabbfakta

Twittra det här
Twittra det här

Citat

Miljontals människor i Somalia lever under extrema förhållanden och det är få barn som får en bra utbildning, eller en utbildning alls. Det känns otroligt bra att kunna stötta så att fler barn får en utbildning, vilket innebär en chans för dem att både följa sina drömmar och hjälpa till att utveckla sitt land.
Yosef Mohamed, medgrundare och vd på Transfer Galaxy
Barnen är vår framtid, och tack vare våra kunder som varit en viktig del av den här kampanjen har vi nu kunnat hjälpa barn i Somalia och förbättrat deras liv.
Yosef Mohamed, medgrundare och vd på Transfer Galaxy