Förtydliganden inför bolagsstämmas beslut den 20 november

Transferator AB (publ) ger följande förtydliganden inför kommande bolagsstämma den 20 november 2020.

Handel med Inösenaktier: Enligt förslaget till extra bolagsstämma kommer handel med Inlösenaktier ske den 30 november – 11 december 2020. Handeln kommer ske via beQuoted OTC-lista. Inlösenaktierna kommer att handlas under kortnamnen TRAN-ILA och TRAN-ILB. För att handla inlösenaktier i Transferator kontaktar man sin bank eller förvaltare. Banken kontaktar i sin tur beQuoted och matchar ordern med andra bankers order. Antingen blir det avslut direkt eller så registreras ordern i väntan på att matchas. Aktuella köp- och säljkurser kommer att visas på beQuoted.

Angående i kallelsen beslut om utskiftning av G-Loot Global Esports AB. Såsom kommunicerats i kallelsen föreslås att för varje Inlösenaktie ska aktieägarna erhålla ett kontant belopp om 0,10 kronor och för 1 122 Inlösenaktier erhålls även en (1) aktie i G-Loot Global Esports AB, org.nr 556981-051, med ett bokfört värde om cirka 26,70 kronor. Aktieägare som innehar färre än 1122 Inlösenaktier erhåller  ett belopp per aktie motsvarande 485kr/1121 och maximalt 500 000 kronor kommer att tas i anspråk för detta. Enligt ovan är värderingen av G-Loot Global Esports AB bestämd till 485 kronor per aktie och baserad på beräknad emissionkurs i företagets senast genomförda nyemission.