Ingen insiderinformation bakom kursuppgång

Transferator AB (Publ) har idag uppmärksammat att Bolagsverket registrerat en riktad nyemission i portföljbolaget G-Loot Global Esports AB. Transferator AB har inte kännedom om ej offentliggjord information som skulle kunna ligga till grund för den plötsliga kursuppgången och ökade omsättningen i Bolagets aktie

Enligt registreringen har antalet aktier ökat med 1 030 928 st. Någon teckningskurs anges ej. Antalet utestående aktier i företaget efter nyemissionen uppgår till 3 658 742 st. Transferator-koncernen har genom dotterbolaget Transferator Ventures AB 99 743 st aktier i G-Loot motsvarande 2,7% av kapital och röster i företaget efter emissionen.

Om oss

Transferator är ett riskkapitalbolag med strategin är att förvärva kvalificerade andelar i lovande tillväxtföretag, onoterade såväl som noterade, med tydlig värdepotential. Bolagets mål är att skapa en avkastning till sina aktieägare genom värdeökningar på innehaven samt utdelning av portföljinvesteringar om rätt läge ges.