Kommuniké från årsstämma 2015

Transferator AB har idag avhållit årsstämma i Stockholm.

Stämman beslutade i linje med de förslag som framlagts i kallelse till årsstämma varav de väsentligaste var;

• att fastställa balans- och resultaträkningar,
  • att utdelning sker med 0,07 kr per aktie oavsett serie motsvarande ett totalt belopp om 3 642 953,93 kr. Utdelningen kan ske antingen kontant eller genom värdepapper bestående av aktier i C Security Systems AB eller en kombination av dessa två. Styrelsen bemyndigas att bestämma avstämningsdag för utdelningen samt fördelningen kontant och/eller värdepapper.
  • att ge samtliga ledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2014.
  • omval av sittande styrelse samt revisor,
  • att bolagsordningens aktiekapitalgränser i § 4 till lägst 6 500 0000 kronor och högst 26 000 000 kronor samt antal aktier i § 5 ändrades till lägst 50 000 000 och högst 200 000 000,
  • att ge styrelsen bemyndigande att, vid ett eller flera tillfällen under tiden fram till nästa årsstämma, besluta om nyemission av aktier, konvertibler eller teckningsoptioner, sammanlagt högst upp till vad som ryms inom vid var tid gällande gränser för aktiekapitalet och antalet aktier. Styrelsens beslut om emission kan bara ske med rätt till företräde för befintliga aktieägare.

För mer information avseende Transferator AB (publ) hänvisas till:

Fredrik Vojbacke, VD

E-post: fredrik.vojbacke@transferator.com