Kommuniké från extra bolagsstämma

Transferator AB (publ) höll idag extra bolagsstämma i Stockholm. Bolagsstämman beslutade i sin helhet och enhälligt med förslagen i kallelsen till extra bolagsstämman.

Extra bolagsstämmas beslut enligt punkt A-C nedan.

A. Uppdelning av aktier

Bolagsstämmn beslutar om en uppdelning av Bolagets aktier, s.k. aktiesplit, varigenom varje befintlig aktie, oavsett aktieslag, i Bolaget delas upp i två (2) nya aktier. Efter uppdelningen har bolaget totalt 192 414 748 aktier fördelat på 110 643 442 aktier av serie A och 81 771 306 aktier av serie B. Styrelsen föreslår också att bolagsstämman bemyndigar styrelsen att fastställa avstämningsdag för uppdelning av aktie. De 96 207 374 nya aktier, 55 321 721 aktier av serie A och 40 885653 aktier av serie B, som sålunda tillkommer genom uppdelningen ska benämnas "Inlösenaktier".

Beräknad avstäminingsdag för uppdelning av aktie bli den 26 november 2020. Baserat på sålunda beräknad avstämningsdag för uppdelning av aktie kommer sista dagen för handel med Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla Inlösenaktier att infalla den 24 november 2020 och första dagen för handel med Bolagets aktie exklusive rätt till Inlösenaktier att infalla den 25 november 2020.

Styrelsen eller den styrelsen utser bemyndigas att vidta de justeringar som krävs för beslutets registrering vid Bolagsverket och Euroclear Sweden AB.

B. Minskning av aktiekapitalet

Bolagsstämman beslutar att aktiekapitalet ska minskas för återbetalning till aktieägarna med ett belopp om 6 173 088,19725 kronor genom indragning av 96 207 374 aktier, varav 55 321 721 aktier av serie A och 40 885 653 aktier av serie B. De aktier som sålunda dras in ska utgöras av Inlösenaktier. För varje Inlösenaktie ska aktieägarna erhålla ett kontant belopp om 0,10 kronor och för 1 122 Inlösenaktier erhålls även en (1) aktie i G-Loot Global Esports AB, org.nr 556981-0517,med ett bokfört värde om cirka 26,70 kronor. Aktieägare som innehar färre än 1122 Inlösenaktier erhåller ett belopp per aktie motsvarande 485kr/1121 och maximalt 500 000 kronor kommer att tas i anspråk för detta.Inlösen beloppetper aktie överskrider respektive Inlösenakties kvotvärde med endera cirka 0,06 kronor eller cirka 0,47 kronor enligt ovan och totalt inlösenbelopp är därmed högst 12 410 070,34 kronor, men slutligt beroende av innehav på avstämningsdagen. Enligt ovan är värderingen av G-Loot Global Esports AB bestämd till 485 kronor per aktie och baserad på beräknad emissionkurs i företagets senast genomförda nyemission.

Handel med Inlösenaktierna ska inledas den 30 november 2020, baserat på avstämningsdag för uppdelning av aktierna enligt beslutspunkt A, och att handel ska ske från och med den 30 november 2020 till och med den 11 december 2020. Handeln kommer ske via beQuoted OTC-lista. Inlösenaktierna kommer att handlas under kortnamnen TRAN-ILA och TRAN-ILB. För att handla inlösenaktier i Transferator kontaktar man sin bank eller förvaltare. Banken kontaktar i sin tur beQuoted och matchar ordern med andra bankers order. Antingen blir det avslut direkt eller så registreras ordern i väntan på att matchas. Aktuella köp- och säljkurser kommer att visas på beQuoted.

Avstämningsdag för att erhålla inlösen likviden är den 15 december 2020. Inlösen sker automatiskt och kräver ingen åtgärd från aktieägarna. Bolagets aktiekapital kommer efter genomförd minskning av aktiekapitalet enligt denna förslagspunkt, och efter beslutad fondemission enligt förslagspunkt C, att uppgå till 12 346 176,3945 kronor.

C. Fondemission

Bolagsstämman beslutade om fondemission utan utgivande av nya aktier, varigenom Bolagets aktiekapital ökas med 6 173 088,19725 kr genom överföring av ett belopp om 6 173 088,19725 kr från Bolagets fria egna kapital till aktiekapitalet.

Denna information är sådan som Transferator är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU nr 596/2014). Informationen lämnades, genom angiven kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2020-11-20 11:48 CET.