Korrigerad - Kommunike extra bolagsstämma

I tidigare utskick kom s.k. MAR-etikett med på utskicket av misstag. Denna är nu korrigerad och meddelandet skickas igen.

----------------------------------------------
Transferator AB (publ) höll idag extra bolagsstämma i Stockholm. Bolagsstämman beslutade i sin helhet och enhälligt med förslagen i kallelsen till extra bolagsstämman.

Extra bolagsstämmas beslut enligt punkt A-C nedan.

A. Uppdelning av aktier

Bolagsstämmn beslutar om en uppdelning av Bolagets aktier, s.k. aktiesplit,varigenom varje befintlig aktie, oavsett aktieslag, i Bolaget delas upp i två (2) nya aktier. Efteruppdelningen har bolaget totalt 192 414 748 aktier fördelat på 110 643 442 aktier av serie A och 81771 306 aktier av serie B. Styrelsen föreslår också att bolagsstämman bemyndigar styrelsen attfastställa avstämningsdag för uppdelning av aktie.De 96 207 374 nya aktier, 55 321 721 aktier av serie A och 40 885653 aktier av serie B, som sålundatillkommer genom uppdelningen ska benämnas "Inlösenaktier".

Beräknad avstäminingsdag för uppdelning av aktie bli den26november2020.Baserat på sålunda beräknad avstämningsdag för uppdelning av aktie kommer sista dagen för handelmed Bolagets aktie inklusive rätt att erhålla Inlösenaktier att infalla den 24 november 2020 och förstadagen för handel med Bolagets aktie exklusive rätt till Inlösenaktier att infalla den 25 november 2020.

Styrelsen eller den styrelsen utser bemyndigas att vidta de justeringar som krävs för beslutetsregistrering vid Bolagsverket och Euroclear Sweden AB.

B. Minskning av aktiekapitalet

Bolagsstämman beslutar att aktiekapitalet ska minskas föråterbetalning tillaktieägarna med ett belopp om 6 173 088,19725 kronor genom indragning av 96 207 374 aktier, varav 55 321 721aktier av serie A och 40 885 653 aktier av serie B. De aktier som sålunda dras in ska utgöras avInlösenaktier. För varjeInlösenaktietieägarna erhålla ettkontant beloppom 0,10 kronoroch för1 122Inlösenaktier erhålls även en-Loot Global Esports AB, org.nr 556981-0517,med ettbokfört värde omcirka 26,70kronor.122 Inlösenaktier erhållerettbelopp per aktie motsvarande485kr/1121och maximalt 500000 kronor kommer att tas i anspråk fördetta.Inlösen beloppetper aktieellercirka 0,47 kronorenligt ovanoch totalt inlösenbelopp är därmed410070,34, men slutligt beroende av innehav på avstämningsdagen.Enligt ovan är värderingen av G-Loot Global Esports AB bestämd till 485 kronor per aktie och baserad på beräknad

Handel med Inlösenaktierna ska inledas den30 november 2020, baserat påavstämningsdag för uppdelningav aktierna enligt beslutspunkt A,ochatt handel ska ske från ochmed den30 november 2020till och med den11december2020.Handeln kommer ske via beQuoted OTC-lista. Inlösenaktierna kommer att handlas under kortnamnen TRAN-ILA och TRAN-ILB. För att handla inlösenaktier i Transferator kontaktar man sin bank eller förvaltare. Banken kontaktar i sin

Avstämningsdag för att erhållainlösen likvidenär den15 december 2020. Inlösen sker automatiskt och kräver ingen åtgärd frånaktieägarna. Bolagets aktiekapital kommer efter genomförd minskning av aktiekapitalet enligt dennaförslagspunkt, och efter beslutad fondemission enligt förslagspunkt C, att uppgå till 12 346 176,3945kronor.

C. Fondemission

Bolagsstämman beslutade om fondemission utan utgivande av nya aktier,varigenom Bolagets aktiekapital ökas med 6 173 088,19725 kr genom överföring av ett belopp om 6173 088,19725 kr från Bolagets fria egna kapital till aktiekapitalet.