Transics lanserar en ny pekdator för åkerier

Report this content

Transics lanserar en helt ny fordonsdator, TX-SKY, med pekskärm. Det intuitiva pekgränssnittet och en enkel installation gör att föraren snabbt kan börja använda datorn.  På samma sätt som Transics andra fordonsdatorer kan även denna nya pekdator kopplas ihop med den administrativa plattformen TX-CONNECT.

-     Förare förväntar sig idag samma intuitiva skärm i förarhytten som de har privat i form av smarta mobiltelefoner och surfplattor, säger Dirk Staelens, utvecklingschef på Transics. Den enda skillnaden är att TX-SKY är en mer robust skärm för att klara högt ställda krav från professionella användare.

Det nya gränssnittet hos TX-SKY, är inspirerat av de populära surfplattorna. Föraren kan enkelt navigera mellan olika informationsmoduler och kommunicera med hemkontoret genom att endast peka med fingret.

Ett antal förare har testat den nya fordonsdatorn under de senaste månaderna. Förarna lyfter främst fram användarvänligheten. De navigerar på skärmen genom att peka, knacka, dra och nypa, vilket gör den väldigt enkelt och roligt att arbeta med.

Testgruppen lyfter också fram det intuitiva gränssnittet som innebar att förarna började använda TX-SKY direkt, med ett minimum av träning. Testgruppen behövde bara 15 minuters utbildning för att komma igång. Dessutom är installationen enkel, vilket innebär att kunderna snabbt kan få ut de nya apparaterna, vilket minimerar tiden lastbilarna står stilla.

TX-SKY är helt integrerad i Transics administrativa plattform TX-CONNECT. Den nya pekdatorn erbjuder samma funktionalitet som företagets andra fordonsdatorer, och kan enkelt kopplas till färdskrivaren och CAN-bussen för att utöka funktionaliteten med färdskrivardata och hanteringen av bränsleförbrukningen. En kraftfull processor och hög minneskapacitet innebär att den nya fordonsdatorn har en hög prestanda.

-     I över ett års tid har vår FoU-grupp gjort sitt yttersta för att göra TX-SKY till ett attraktivt verktyg för åkerier. Vi är mycket nöjda med de kommentarer vi fått från de kunder som har haft möjlighet att testa denna nya pekdator, säger Walter Mastelinck, VD på Transics. TX-SKY inte bara kompletterar våra existerande fordonsdatorer; den möter också dagens behov av en mer användaranpassad design. Vi är övertygade om att denna nya intuitiva design bidrar till att öka effektiviteten och sänka kundens totala kostnader.

För mer information, vänligen kontakta:

Tinne Baele, Chef för marknadsinformation, Transics

E-post: tinne.baele@transics.com

Transics International NV grundades 1991 och utvecklar och kommersialiserar fordonsledningssystem för transport- och logistiksektorn. Tack vare många års erfarenhet, grundlig forskning och utveckling och ett intensivt fokus på kundupplevelsen har Transics blivit den ledande Europeiska aktören på marknaden. Transics är aktiva i hela Europa och har högkvarter i Ypres i Belgien.

www.transics.com

Taggar: