Ett steg närmare listning på NGM, Nordic MTR

IT-bolaget Transiro Int. AB har idag tagit ett stort kliv framåt i sin process att lista bolaget på NGM, Nordic MTR. Första handelsdagen för bolaget planeras nu till mitten av december 2016.

NGM-börsen är en av Sveriges två auktoriserade börser med tillstånd från Finansinspektionen, och erbjuder notering med handel av värdepapper. Transiro Int. AB har ansökt om listning av sina aktier på NGM-börsens lista Nordic MTR (Multilateral Trading Facility), med anledning av den kvalitetsstämpel som förknippas med en börsnotering.

Bland Transiro Int. AB:s kunder finns stora aktörer inom transport och kollektivtrafik och genom att bli godkända i listningsprocessen anser sig bolaget bli en mer trovärdig leverantör. Transiro Int. AB har sedan ansökan lagt ett stort engagemang och arbete för att uppnå målet vilket tagit bolaget flera stora steg närmare listning, troligtvis med första handelsdag i mitten av december 2016.

“Vi är glada över att processen går framåt med tanke på hur hårt vi har jobbat för att få bolaget listat på NGM i november. Vi ser verkligen fram emot en börsnotering i december. Vi har ännu inte fått ett bekräftat datum för listningen men vi är jätteglada att vi idag är flera steg närmare”, säger Tobias Beckman, VD för Transiro Int. AB.

VD Transiro - Tobias Beckman
E-post: tobias.beckman@transiro.com

Styrelseordförande Transiro - Thomas Edselius
E-post: ir@transiro.com

Transiro utvecklar molnbaserade produkter som hjälper företag inom transport att stärka sina affärskritiska processer. Genom att visualisera och hantera fordon på ett mer effektivt sätt sparar Transiros kunder tid, resurser och miljö. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter transportföretagens behov av flera olika system. Med teknik i framkant och ständig innovation levererar Transiro morgondagens transportlösningar - idag.

Mer information om bolaget finns på www.transiro.com

Taggar: