Korrigering av felaktig kassaflödesanalys för moderbolaget i kvartalsrapporten

I kvartalsrapporten för kvartal 1 2020 från Transiro Int. AB som publicerades den 6 maj 2020 kl 11:53 fanns felaktigheter i kassaflödesanalysen för moderbolaget

I den uppdaterade kvartalsrapporten är kassaflödesanalysen  för moderbolaget korrigerad samt avsnittet väsentliga händelser uppdaterad.

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har tre produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel, Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige samt Wifog mobile, en MVNO i Tre:s nät med möjlighet till reklamfinansiera samtal, sms och surf . Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.

Denna information är sådan information som Transiro Int AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Information lämnades, genom styrelsens försorg, för offentliggörande den 8 maj 2020.