Transiro förnyar samarbetsavtalet med Akzo Nobel

Stockholm 2020-12-10

Akzo Nobel väljer att förnya avtalet med Transiro Retail AB med affärssystemet Kassanova som leverantör för kedjan Nordsjö Idé och Designs franchising butiker.

Nordsjö ingår i AkzoNobel koncernen. AkzoNobel är världens ledande färgföretag med verksamhet i över 80 länder. I Sverige driver man franchising kedjan Nordsjö Idé & Design med omkring 100 butiker och ett antal helägda butiker.

Transiro Retail AB, tidigare Sindas AB, har varit samarbetspartner till AkzoNobel i över 30år och affärssystemet Kassanova har delvis utvecklats tillsammans med AkzoNobel. Inom Nordsjö Idé & Design är vi den ledande leverantören av affärssystem och har redan 80% av kedjans butiker

“Det är mycket glädjande att AkzoNobel fortsätter välja Kassanova som det gemensamma affärssystemet för hela kedjan. Vi har fokuserat på användarvänlighet och att leverera ett färdigt system som inte kräver kundspecifika anpassningar” säger Fredrik Schön, Business Unit Manager på Transiro Retail AB.

E-post: ir@transiro.com

Transiro har 20 års erfarenhet av att utveckla och sälja produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har tre produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel, Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige samt Wifog mobile, en MVNO i Tre:s nät med möjlighet till reklamfinansierade samtal, sms och surf. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.