Transiro ingår agentavtal med Sveplant, ledande aktör i trädgårdsbranschen

2023-09-22

Transiro och Sveplant, en ledande aktör inom trädgårdsbranschen, har ingått ett agentavtal för Kassanova Garden. Detta samarbete syftar till att etablera ett partnerskapsavtal där Sveplant blir agent att sälja Transiros vidareutvecklade affärssystem, Kassanova Garden till Trädgårdsbranschen i Norden.

Transiro har över 30 års erfarenhet att utveckla, installera och supportera affärssystem. De är välkända för sin egenutvecklade programvara Kassanova som betjänar omkring 200 butiker, främst inom färgbranschen.

Med detta agentavtalet med Sveplant, tar Transiro första steget i att bli en ledare inom fler branscher. Sveplant besitter ovärderlig expertis inom trädgårdssektorn, medan Transiro bidrar med innovation och skicklighet i att utveckla framgångsrika produkter inom retail. Tillsammans kommer Transiro och Sveplant att sträva efter att bli marknadsledande för affärssystem inom trädgårdsbranschen.

Då Sveplant idag är återförsäljare av det danska affärssystemet Plantsoft från EG A/S står deras kunder inför nedläggning av detta system. När agentavtalet nu är signerat kommer Transiros affärssystem att göras tillgängligt för de 28 trädgårdsbutiker som för närvarande förlitar sig på den danska lösningen.

Samarbetet mellan Transiro och Sveplant signalerar en betydande förändring inom trädgårdsbranschen. Avgörande integrationer och anpassningar kommer att presenteras vid den årliga trädgårdshandlarmässan, Elmia Garden i Jönköping som startar tisdag 26 september 2023 där branschens omkring 450 butiker förväntas närvara.

“Flera butiker har redan signalerat att de ämnar köpa vår produkt Kassanova-Garden för sin verksamhet. Målsättningen är att vi installerar hos butikerna under kvartal ett 2024, innan vårsäsongen drar igång” säger Johan Eriksson, VD på Transiro

E-post: ir@transiro.com

Mer information om bolaget finns på: www.transiro.com.