Transiro Int. AB:s styrelse beslutar om förvärv av Wifog Sverige AB

Stockholm 2019-12-05

På den extra bolagsstämman den 21 november 2019 beslutades att ge styrelsen mandat att slutförhandla förvärvet av Wifog Sverige AB från Wifog Holding AB (under namnändring till Vertical Ventures AB). Förvärvet innefattar Wifogs egenutvecklade lojalitetsplattform, mobiloperatören samt tillhörande marknadsföringspott och varumärket Wifog.

Tillträde och betalning av Wifog Sverige sker via revers daterad den 5 december 2019. Styrelsen avser att kalla till en extra bolagsstämma för att genomföra de nödvändiga förändringarna av Transiros bolagsordning, samt ge mandat för att genomföra en riktad emission till Wifog Holding AB (under namnändring till Vertical Ventures AB).

Transiro och Wifog Holding har kommit överens om att ovanstående revers ska regleras genom en riktad emission om 100 000 000 aktier till kursen 0,12 kronor, under förutsättning av bolagsstämmans beslut.

Resultatmässigt kommer Wifog Sverige AB att vara en del av Transirokoncernen från och med 1 januari 2020.

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har två produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel samt Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.

Denna information är sådan information som Transiro Int AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Information lämnades, genom styrelsens försorg, för offentliggörande den 5 december 2019, kl. 09:30 CET.