Transiro säkrar intäkter för 22,1 MSEK för 2023

Stockholm 2022-10-05

Transiro har säkrat intäkter för 22,1 miljoner kronor (8,1 msek 2022) för helåret 2023. Intäkterna avser förlängning av befintliga licens-, support-,drifts-, samt utvecklingsavtal för Transiros samtliga affärssystem för retail och bussbolag.

Under 2022 har Transiro haft en rejäl tillökning av nya kunder till bolagets affärssystem. Nya Colorama-avtalet tillsammans med nya kunder på Kassanova och Klartext ökar antalet kunder med 103 stycken under 2022 som nu har avtal för 2023, vilket resulterar i att Transiros säkrade intäkter ökar med 14 MSEK till 22,1 MSEK för 2023.

“Det är mycket glädjande att kunna presentera att våra nya avtal kommer att resultera i en kraftig ökning av intäkter för 2023 vilket känns fantastiskt” säger Johan Eriksson, VD Transiro Holding

E-post: ir@transiro.com

Mer information om bolaget finns på: www.transiro.com.

Denna information är sådan information som Transiro Holding AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Information lämnades, genom styrelsens försorg, för offentliggörande den 5 oktober 2022, kl 08:45