Transiro sluter avtal med tre kunder för Kassanova Affärssystem

Stockholm 2020-01-24

Teknikbolaget Transiro har tecknat nya avtal med tre kunder för Kassanova Affärssystem. Det totala ordervärdet uppgår till drygt 0,3 miljoner kronor.

Transiros dotterbolag Transiro Retail AB har tecknat avtal med tre kunder gällande Kassanova Affärssystem. Kunderna det rör sig om är Tofra Färg i Lund (Nordsjö Idé & Design), Nyqvist Byggvaruhandel i Fagervik (Bolist) och Färgcenter i Skurup (Happy Homes). Det samlade ordervärdet uppgår till drygt 300 000 kronor med avtalsperioder som sträcker sig fram till och med december 2020 respektive december 2021.

"Dessa nya licensavtal bidrar till att ytterligare stärka Kassanova Affärssystems position som det ledande affärssystem i kedjorna Bolist och Nordsjö Idé & Design. Det blir allt viktigare att ha ett kompetent och användarvänligt affärssystem för att kunna jobba mer effektivt när konkurrensen ökar. Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med våra användare”, säger Mika Oksanen, försäljningsansvarig för Kassanova.

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har två produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel samt Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.