Transiro ställer ut på Busstorget

Stockholm 2023-04-19

Den 20-21 april 2023 samlas bussbranschen för sitt årliga event för att lyfta nyheter och diskutera framtiden i branschen. Konferensen arrangeras av organisationen Sveriges bussföretag och denna gång går eventet av stapeln på Aronsborgs konferenshotell i Bålsta.

Transiro är ett av få bolag som bereds plats att närvara med sitt planeringssystem Klartext Bussbokning. Klartext är marknadsledande i Sverige inom segmentet små till medelstora bussbolag med 130 bussbolag.

Klartext Mobil levererar digitala körorder

Transiro har sedan tidigare lanserat sin mobilApp “Klartext Mobil”. Med Klartext Mobil blir körordrarna digitala och automatiska vilket effektiviserar verksamheten för Transiros kunder. Chauffören bekräftar sina uppdrag i appen och de låses i Klartexts grafiska gränssnitt för trafikledningen.

Realtidsdata möjliggör högre lönsamhet

Bussbranschen är överlag dåliga på att ta betalt för verkligt utfall på sina beställnings körningar då bolagen vanligen fakturerar offererat pris. Med Klartext Mobil kommer bussbolagen erhålla automatisk återkoppling av den faktiskt körda sträckan och körtiden och korrekt fakturera sin kund. Transiro ser en stor vinning för sina kunder att kunna öka sin lönsamhet. Med systemet kan trafikledningen dessutom i realtid följa körningen och spara data från varje utförd order.

Klartext nu integrerat mot Fortnox

Under Busstorget kommer Transiro lansera sin nyutvecklade integration mot Fortnox vilket efterfrågats av ett stort antal kunder. Genom integrationen kommer administrationen effektiviseras och arbetet underlättas. Vi har idag integration mot Visma administration.

Om Transiro:

Transiro är ett noterat bolag som utvecklar, implementerar och driftar affärskritiska system och lösningar skräddarsydda för specifika branscher. Främst utvecklar Transiro egna produkter men tillväxt sker även genom förvärv av etablerade och branschledande bolag som behöver rustas tekniskt och affärsmässigt för fortsatt framgång.