Transiro tecknar avtal med det åländska bussbolaget Williams Buss ägt av Rederi AB Eckerö

Transiro Eco Transport har tecknat avtal med det åländska bussbolaget Williams Buss ägt av Rederi AB Eckerö. Det totala ordervärdet uppgår till 220.000:- och avtalet löper till och med december 2021.

Williams Buss byter ut sitt befintliga planeringssystem för att använda Klartext Bussbokning för sin verksamhet. Bolaget bedriver både linjetrafik och beställningstrafik på Åland och ägs av Rederi AB Eckerö. Det totala ordervärdet för avtalet uppgår till 220.000 och sträcker sig fram till den 31 december 2021, därefter förlängs därefter 12 månader i taget. I avtalet åtar sig Transiro att göra anpassningar i systemet för den Finska marknaden då schemaperioder och löneutbetalningar är annorlunda i Finland jämfört med i Sverige.

"Vi är mycket glada att Williams Buss valt att gå över till Kassanova och med de anpassningar som genomförs ser vi nu möjligheten att etablera vårt system på fler bussbolag i Finland”, säger Fredrik Schön på Transiro Eco Transport.

Williams Buss är det andra bussbolaget på Åland som väljer att byta ut sitt befintliga planeringssystem mot Klartext Bussbokning och då all busstrafik på Åland bedrivs av Williams Buss och Viking Line Buss innebär detta att Transiro nu har 100% av den åländska marknaden.

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har två produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel samt Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige. Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.

Denna information är sådan information som Transiro Int AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Information lämnades, genom styrelsens försorg, för offentliggörande den 10 februari 2020.