Transiro tecknar avtal med tre nya bussbolag

Stockholm 2020-06-15

Transiro Eco Transport tecknar avtal med tre nya bussbolag. Det totala ordervärdet uppgår till omkring 400.000:- och alla tre avtal löper till och med december 2021.

Transiros dotterbolag ECO Transport med sin produkt Klartext Affärssystem fortsätter att stärka sin position som det marknadsledande bolaget i Sverige inom affärssystem för bussbranschen. Bolaget har tecknat avtal med tre nya bussbolag och det totala ordervärdet uppgår till omkring 400.000:-. Samtliga avtal löper till och med december 2021, därefter förlängs de med 12 månader i taget. De tre nya kunderna är Lebu AB, Sparlunds Busstrafik AB samt W-buss där samtliga byter ut sina befintliga planeringssystem för att istället använda Klartext Affärssystem för sin verksamhet.

“Det är mycket glädjande att bolag i bussbranschen satsar framåt under den pågående covid-19 pandemin. Våra kunder med verksamhet inom beställningstrafik kämpar hårt och vi är glada att kunna stötta dem i att effektivisera sitt dagliga arbete”, säger Fredrik Schön, Business Unit Manager på Transiro Eco Transport.

E-post: ir@transiro.com

Transiro utvecklar produkter som hjälper företag att stärka sina affärskritiska processer. Bred funktionalitet inklusive stöd för e-commerce och mobila enheter gör att Transiro ersätter behovet av flera olika system. Bolaget har tre produkter: Kassanova Affärssystem, ett affärsfackhandelssystem för järn-, bygg-, hobby- och färghandel, Klartext Bussbokning som är det marknadsledande planeringssystemet för linje- skol- och beställningstrafik i Sverige samt Wifog mobile, en MVNO i Tre:s nät med möjlighet till reklamfinansiera samtal, sms och surf . Mer information om bolaget finns på www.transiro.com.