Emissionen registrerad och handeln med BTA upphör

Transtema Group AB (publ) har genomfört en företrädesemission av aktier som avslutades den 27 februari 2020. Företrädesemissionen har nu registrerad vid Bolagsverket och sista dag för handel med betald tecknad aktie (”BTA”) är torsdagen den 2 april 2020. Avstämningsdag är måndagen den 6 april 2020, varefter BTA omvandlas till aktier per onsdagen den 8 april 2020.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henning Sveder, CFO, 031-746 83 00

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank (08-463 83 00 / certifiedadviser@penser.se).

Transtema är ett kunskapsföretag som sedan 1997 erbjuder tjänster och produkter inom Kommunikationsinfrastruktur. Transtemas kunder består av teleoperatörer, stadsnät, kommuner, kraftbolag samt större företag. Koncernen är organiserad i två affärsområden; (i) Network Services, som planerar, bygger samt sköter drift och underhåll av kommunikationsnät samt (ii) Emerging Business som marknadsför lösningar för datalagring samt tillhandahåller utbildning inom kommunikationsnätsområdet. Nettoomsättning i Transtema Group AB år 2019 var 1 497 Mkr (868). Antal anställda i koncernen är ca 900.

Transtema Group AB är listat på Nasdaq First North Growth Market med tickern TRANS.