Första dag för handel i Transtema

Idag är första dag för handel på AktieTorget i Transtema Group AB (publ).

Som tidigare meddelats blev spridningsemissionen i Transtema övertecknad mer än 3 gånger och bolaget erhöll 776 nya aktieägare. Transtema tillfördes ca 7,6 Mkr efter emissionskostnader.

”Jag är naturligtvis mycket glad över att emissionen blev så lyckad och att så många har visat intresse för vårt bolag.” säger Magnus Johansson, VD i Transtema Group AB.

För eventuella frågor kontakta:

Magnus Johansson – VD, Transtema Group AB (publ)
E-post: mjo@transtema.com

www.transtema.com

Transtema Group är ett kunskapsföretag som sedan 1997 erbjuder tjänster och produkter inom infrastruktur för data- och telekommunikation. Transtema arbetar med planering, utbyggnad och drift av bredbandsnät innehållande optofiber, radio och fastighetsnät. Transtemas kunder består av teleoperatörer, stadsnät, kommuner, kraftbolag samt större företag som har behov av professionell infrastruktur för bredbandskommunikation. Koncernen består av de rörelsedrivande bolagen Transtema AB och Relink Networks AB (ägs till 51%). Transtema AB omsatte år 2014 48,7 mkr med en EBIT på 10 mkr. Antal anställda i koncernen är 27. Transtema Group AB kommer listas på Aktietorget med tickern TRANS.