Kvartalsrapport 1

Transtema Group framgångsrikt listat på Aktietorget

• Omsättning 12,622 kkr (1 jan-31 mars, 3 månader).
  • Omsättningstillväxt på ca 15 % för kvartalet (1 jan-31 mars, 3 månader).
  • EBITDA marginal 15,8 %.
  • Fulltecknad nyemission på totalt 8,4 mkr.
  • Framgångsrik listning på Aktietorget med totalt 776 st nya aktieägare.

Kvartalsrapport 1 januari 2015 till 31 mars 2015

• Nettoomsättningen uppgick till 12,622 kkr vilket motsvarar en tillväxt på ca 15 %.
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) 1,999 kkr vilket motsvarar en EBITDA marginal på 15,8%.
  • Rörelseresultat uppgick till 1,665 kkr.
  • Nettoresultatet uppgick till 1,182 kkr.
  • Transtema Group AB bildades i november 2014. Koncernen har i år ett förlängt bokslutsår (1 december 2014-31 december 2015, 13 månader). Första kvartalet (jan-mars) redovisas separat i denna rapport för att möjliggöra jämförelse i framtida kvartalsrapporter. Då detta är koncernens första räkenskapsår lämnas inga jämförelsesiffror. Skattekostnaden är schabloniserad.
  • Ungefärliga jämförelsesiffror är framräknade från underliggande rörelsedrivande bolags historiska ekonomiredovisningar. Då dessa inte redovisat pågående arbete löpande över året har förenklingar och uppskattningar i dessa jämförelsetal varit nödvändiga. Det rörelsedrivande bolaget Transtema AB omsatte föregående räkenskapsår, 2014, 48,7 mkr med ett rörelseresultat på 10 mkr.

Perioden 1 december 2014 till 31 mars 2015 (4 månader)

• Nettoomsättningen uppgick till 18,267 kkr.
  • Rörelseresultat före avskrivningar (EBITDA) 3,192 kkr.
  • Rörelseresultat uppgick till 2,740 kkr.
  • Inga jämförelsesiffror har tagits fram då detta är koncernens första räkenskapsår.

Händelser efter periodens utgång

• Aktietorget godkände Transtema Group AB för listning på Aktietorget förutsatt att spridningsemission och totalt tecknat i den planerade nyemissionen uppfyllde Aktietorgets krav.
  • Nyemission om 8,4 mkr genomfördes under april månad. Emissionen tecknades till 308 %. Emissionskostnader var 0,8 mkr.
  • Koncernen fick i samband med nyemissionen 776 st nya aktieägare.

Nu tar vi nästa steg!

”Sedan vi startade Transtema 1997 har vi arbetat med att designa, bygga och drifta kommunikationsnät. Våra kunder har alltid varit professionella nätägare, både företag och organisationer inom offentlig förvaltning. Vi har historiskt arbetat i västra Sverige.

Vi är en premiumleverantör i branschen där vår leveranskvalitet och professionalism skall vara utmärkande för vårt erbjudande. Våra ledord är Kvalitet, Pålitlighet och Serviceminded. Vi har sett att vårt erbjudande har uppskattats av våra kunder och vi har kunnat visa på god lönsamhet och en organisk tillväxt genom åren.

Nu tar vi nästa steg. Vi vill växa och bli en nationell spelare. Vi skall ta vår beprövade affärsmodell och via organisk tillväxt och förvärv bygga ett Transtema med verksamhet i hela Sverige. Marknaden drivs av det ökade behovet av bredbandskommunikation. På denna växande marknad och tillsammans med våra kunder är jag övertygad om att vi kommer se en fin utveckling de kommande åren.

Transtema listades den 21 maj på Aktietorget. Listningen är en del i vår affärsutveckling. Vi tror att den ökade synligheten och de nya finansieringsmöjligheter som detta ger kommer att öka våra möjligheter att nå våra mål. I samband med listningen genomförde vi en spridningsemission. Emissionen övertecknades kraftigt och vi fick 776 st nya aktieägare.

Välkomna på resan!

VD och koncernchef Transtema Group AB”

Taggar: