Ny CFO till Transtema Group AB

Transtema Group AB har anställt Henning Sveder som ny CFO (Chief Financial Officer). Henning tillträder sin tjänst den 18 november 2019.

Närmast kommer Henning från en anställning som CFO på Qmatic Group där han även ansvarade för supply chain, legal samt IT. Innan dess var Henning på VSM Group samt Burger King. Henning har mer än tjugo års erfarenhet från seniora ekonomichefstjänster inom flera olika branscher, varav flera år utomlands.

”Vi är glada över att ha rekryterat Henning till rollen som koncernens nya CFO. Henning har en passande bakgrund med lång erfarenhet från både omställningsarbete och ett aktivt arbete med lönsamhetsförbättringar, något som kommer väl till pass i koncernens förändringsarbete.” säger Magnus Johansson, VD i Transtema Group AB.

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank (08-463 83 00 / certifiedadviser@penser.se).

Transtema är ett kunskapsföretag som sedan 1997 erbjuder tjänster och produkter inom Kommunikationsinfrastruktur. Transtemas kunder består av teleoperatörer, stadsnät, kommuner, kraftbolag samt större företag. Koncernen är organiserad i två affärsområden; (i) Transtema Network Services, som planerar, bygger samt sköter drift och underhåll av kommunikationsnät och aktiv kommunikationsutrustning samt (ii) Transtema Emerging Business som marknadsför lösningar för datalagring samt tillhandahåller utbildning inom kommunikationsnätsområdet. Transtema Group AB omsatte 1 058 Mkr år 2018. Inklusive den i augusti 2018 förvärvade fältserviceverksamheten Transtema Network Services AB omsätter koncernen ca 2 miljarder kr på årsbasis. Antal anställda i koncernen är ca 1 000. Transtema Group AB är listat på Nasdaq First North Growth Market med tickern TRANS. Erik Penser Bank är Bolagets Certified Adviser.