Ökat antal aktier och röster i Transtema

Per idag den 31 mars 2021 uppgår antalet aktier och röster i Transtema Group AB (publ) till 38 905 329. Aktiekapitalet uppgår till 38 905 329 kronor. Bolaget innehar inga egna aktier.

Antalet aktier och röster har under mars månad ökat med 542 470 till följd av en apportemission riktat till säljarna av Tessta Connect AS samt Tessta G-Trench AS i Norge som en del av den initiala köpeskillingen för förvärven. Styrelsen beslutade om apportemissionen den 10 mars 2022 med stöd av årsstämmans bemyndigande från 6 maj 2021.

Henning Sveder, CFO, 031-746 83 00

Denna information är sådan som Transtema Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, den 31 mars 2022 klockan 08.30.

Transtema är ett av Sveriges ledande företag inom design, byggnation, drift och underhåll av kommunikationsnät samt tekniska konsulttjänster till teleoperatörer, stadsnät, kommuner, kraftbolag samt större företag. Transtema tillhandhåller också nätverksutrustning, tjänster och produkter inom datalagring samt IoT-lösningar. Transtema grundades 1997.

Nettoomsättning i Transtema Group AB (publ) år 2021 var 1 690 Mkr (1 405). Antal anställda i koncernen är ca 1 100. Transtema Group AB är listat på Nasdaq Stockholm Main Market med ticker TRANS.