Ökat antal aktier och röster i Transtema

Per idag den 28 februari 2023 uppgår antalet aktier och röster i Transtema Group AB (publ) till 41 145 776. Aktiekapitalet uppgår till 41 145 776 kronor. Bolaget innehar inga egna aktier.

Antalet aktier och röster har under februari månad ökat med 1 800 000 till följd av en riktad nyemission till ett antal nya långsiktiga svenska och internationella institutionella investerare. Styrelsen beslutade om nyemissionen den 21 februari 2023 med stöd av årsstämmans bemyndigande från 5 maj 2022.

Henning Sveder, VD och koncernchef, 031-746 83 00

Tobias Martinsson, CFO, 031-746 83 00

Denna information är sådan som Transtema Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lag (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, den 28 februari 2023 klockan 08.30.

Transtema är ett av Nordens ledande företag inom design, byggnation, drift och underhåll av kommunikationsnät samt nätverksutrustning och tekniska konsulttjänster till teleoperatörer, stadsnät, myndigheter, kraftbolag samt större företag. Transtema grundades 1997 och är verksamma i både Sverige och Norge. Nettoomsättning i Transtema Group AB (publ) år 2022 var 2 457 Mkr (1 690). Antal anställda i koncernen är ca 1 500. Transtema Group AB är listat på Nasdaq Stockholm Main Market med ticker TRANS.