Svenska institutionella investerare förvärvar aktier i Transtema

Pressmeddelande 2017-03-09

Två institutionella investerare, SHB Fonder och en större svensk pensionsfond har förvärvat 812 000 aktier i Transtema Group AB. Transaktionen skedde den 8 mars. Säljare är bland andra Transtemas grundare och VD, Magnus Johansson som efter försäljningen fortsatt innehar 7 959 000 aktier i bolaget vilket motsvarar 40,8 % av aktierna och rösterna i bolaget.

Transaktionen mäklades av Erik Penser Bank och gjordes till en kurs på 48 kronor vilket motsvarar en rabatt på knappt 13 % sett till tisdagens stängningskurs på 55 kronor.

”Det är mycket glädjande att vi i ägarbilden nu har institutionella investerare. Att större långsiktiga ägare visar oss förtroende har varit ett viktigt mål för oss, stärker oss som koncern och medverkar till vår långsiktiga utveckling och fortsatta tillväxt” säger Magnus Johansson, VD Transtema Group.

Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank (tfn 08-463 80 00)

Mölndal 9 mars 2017

Verkställande Direktör
Transtema Group AB
Org.nr. 556988-0411
Flöjelbergsgatan 12
Mölndal
www.transtemagroup.se

För eventuella frågor kontakta:
Magnus Johansson, Verkställande Direktör, 031-746 83 00
Jens Boberg, vice Verkställande Direktör, 031-746 83 00

Transtema Group är ett kunskapsföretag som sedan 1997 erbjuder tjänster och produkter inom Kommunikationsinfrastruktur. Transtemas kunder består av teleoperatörer, stadsnät, kommuner, kraftbolag samt större företag. Transtema Group AB omsatte år 2016 432 Mkr. Antal anställda i koncernen är ca 200. Transtema Group AB är listat på Nasdaq First North med tickern TRANS.