Transtema publicerar års- och hållbarhetsredovisning för 2021

Transtema Group AB (publ):s års- och hållbarhetsredovisning för 2021 finns från och med idag tillgänglig på koncernens webbplats.

Års- och hållbarhetsredovisning finns tillgänglig på www.transtema.com i pdf-format. Års- och hållbarhetsredovisning finns även tillgänglig på Transtemas webbplats i European Single Electronic Format (ESEF). En tryckt version går att beställa från 26 april 2022 via ttg.anmalan@transtema.com

”Vi lägger ett mycket bra år bakom oss. Med 20% tillväxt i omsättning, fördubblat rörelseresultat, starkt kassaflöde och en nettoskuldsättning nära noll vid årets slut, kan jag inte vara annat än nöjd. Vi överträffar våra finansiella mål för året med marginal.”, säger Magnus Johansson, Koncernchef Transtema.

Magnus Johansson, CEO, 031-746 83 00

Henning Sveder, CFO, 031-746 83 00

Denna information är sådan som Transtema Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 14 april 2022 kl.14:30 CET.

Transtema är ett av Sveriges ledande företag inom design, byggnation, drift och underhåll av kommunikationsnät samt tekniska konsulttjänster till teleoperatörer, stadsnät, kommuner, kraftbolag samt större företag. Transtema tillhandhåller också nätverksutrustning, tjänster och produkter inom datalagring samt IoT-lösningar. Transtema grundades 1997.

Nettoomsättning i Transtema Group AB (publ) år 2021 var 1 690 Mkr (1 405). Antal anställda i koncernen är ca 1 100. Transtema Group AB är listat på Nasdaq Stockholm Main Market med ticker TRANS.