Transtema stärker koncernledningen

Jonas Rigner tar plats i Transtemas koncernledning i rollen som vice VD. Sedan tidigare har Charlotta Ungerth tillträtt rollen som CIO. Tillsammans bidrar de med mångårig erfarenhet och viktiga kompetenser för det framtida Transtema.

Jonas Rigner har cirka 20 års ledarerfarenhet från telekom- och elbranschen. Han behåller sin nuvarande roll som verkställande direktör i dotterbolaget Transtema Network Services i kombination med sitt nya ansvar. Charlotta Ungerth har cirka 10 års erfarenhet av att driva digitalisering och transformation från tjänste- och servicesektorn, samt 10 år från telekombranschen. Tillsammans med övriga i koncernledningen bidrar deras kompetenser till att föra Transtemas strategi framåt.

"Genom att komplettera och stärka vår koncernledning med Jonas och Charlotta skapas ännu bättre förutsättningar för oss att framgångsrikt implementera vår strategi. Att påskynda digitalisering av Transtemas verksamhet är en förutsättning för att vi ska nå våra långsiktiga mål", säger Henning Sveder, VD och koncernchef Transtema.

Henning Sveder, VD och koncernchef, 031-746 83 00

Tobias Martinsson, CFO, 031-746 83 00

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 27 augusti 2024 kl 09:00 CEST.

Transtema är ett av Nordens ledande företag inom kommunikationsinfrastruktur med fokus på installation, service, drift och övervakning samt tillhörande tekniska tjänster. Transtema verkar i hela värdekedjan och bland kunderna återfinns teleoperatörer, energibolag, stadsnät, större företag och offentlig verksamhet. Transtemas uppdrag är att säkerställa hög tillgänglighet, kvalitet och driftsäkerhet i ett alltmer digitaliserat och uppkopplat samhälle. Företaget grundades 1997 och är verksamma i Norden. Nettoomsättning i Transtema Group AB (publ) år 2023 var 2 689 Mkr (2 457). Antal anställda i koncernen är ca 1 200. Transtema Group AB är listat på Nasdaq Stockholm Main Market med ticker TRANS.