• Transtema/

Transtema startar upp nytt avtal för Telia Towers med ett uppskattat ordervärde om ca 150 Mkr

Transtema Group AB (publ) meddelade i november 2022 att bolaget ingått en avsiktsförklaring med en större kund som underhållspartner relaterat till dennes teknikfastigheter.

Uppdraget för slutkunden Telia Towers har i dagarna påbörjats och kommer att utföras under minst 3 år, ordervärdet uppskattas till ca 150 Mkr men kan komma att utökas med ytterligare beställningar.

Avtalet omfattar förebyggande och avhjälpande underhåll av tekniska anläggningar för fast och mobilt nät med tillhörande infrastruktur så som byggnader, kraft, kyla, säkerhets-system, brandskydd med mera för mer än 10 000 anläggningar i Sverige. Transtema underhåller redan idag aktiv utrustning på ovan nämnda teknikfastigheter.

"Avtalet matchar vårt nuvarande åtagande som kräver nationell täckning och serviceorganisation, och skapar skalfördelar för både Transtema och för vår kund. Uppdraget passar väl in i vår strategi att fortsatt växa inom Site Maintenance" säger Henning Sveder, VD och koncernchef Transtema.

Henning Sveder, VD och koncernchef, 031-746 83 00

Tobias Martinsson, CFO, 031-746 83 00

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 11 december 2023 kl 08:30 CEST.

Transtema är ett av Nordens ledande företag inom design, installation, drift och underhåll av kommunikationsnät samt nätverksutrustning och tekniska konsulttjänster till teleoperatörer, stadsnät, myndigheter, kraftbolag samt större företag. Transtema grundades 1997 och är verksamma i både Sverige och Norge. Nettoomsättning i Transtema Group AB (publ) år 2022 var 2 457 Mkr (1 690). Antal anställda i koncernen är ca 1 300. Transtema Group AB är listat på Nasdaq Stockholm Main Market med ticker TRANS.