Transtema tecknar nytt avtal med ett uppskattat ordervärde om ca 300 Mkr

Transtema Network Services AB (”Transtema”), ett dotterbolag till Transtema Group AB (publ) har ingått en avsiktsförklaring med en större teleoperatör som leverantör av dennes teknikanläggningar.

Ett avtal skall förhandlas fram under våren 2024 och parterna planerar för en uppstart under hösten 2024. Avsiktsförklaring avser 3 år och är uppskattat till ca 300 Mkr men kan komma att utökas med ytterligare beställningar.

Avtalet är ett rikstäckande avtal som omfattar planering, design, projektering samt installation av tekniska anläggningar för kommunikationsnät.

"Vi är stolta över förtroendet och det nya uppdraget passar väl in i vår strategi" säger Henning Sveder, VD och koncernchef Transtema.

Henning Sveder, VD och koncernchef, 031-746 83 00

Tobias Martinsson, CFO, 031-746 83 00

Denna information är sådan som Transtema Group AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 19 december 2023 kl 10:00 CEST.

Transtema är ett av Nordens ledande företag inom design, installation, drift och underhåll av kommunikationsnät samt nätverksutrustning och tekniska konsulttjänster till teleoperatörer, stadsnät, myndigheter, kraftbolag samt större företag. Transtema grundades 1997 och är verksamma i både Sverige och Norge. Nettoomsättning i Transtema Group AB (publ) år 2022 var 2 457 Mkr (1 690). Antal anställda i koncernen är ca 1 300. Transtema Group AB är listat på Nasdaq Stockholm Main Market med ticker TRANS.