Transtema utses av Telia till bästa leverantör i kategorin ”Collaboration”

Transtema tilldelades utmärkelsen under det årliga eventet ”Telia Sweden Supplier Collaboration Day 2020”, som gick av stapeln den 12 november.

Planen var ett live-seminarium i Solna, men under rådande omständigheter fick detta event som så många andra genomföras digitalt.
Konkurrensen var hård då Telias samtliga leverantörer var nominerade i de olika kategorierna. Detta gjorde det extra roligt att motta en utmärkelse.

”Vi är mycket glada över att Telia lyfter fram oss och att vårt långsiktiga samarbete resulterat i denna utmärkelse. Att utmana oss själva och våra kunder för att tillsammans nå uppsatta mål är något vi strävar efter och kontinuerligt arbetar med inom hela organisationen. Det sammanfattar också essensen i våra värdeord och lägger grunden för vårt dagliga arbete,” säger Magnus Eriksson, VD på Transtema Network Services.

Motiveringen i sin helhet:

”For the contribution in creating a cost efficient ramp down of Telia Sweden fixed legacy network. Telia acknowledge Transtema who has Dared to adapt a new business model together with Telia that will provide both parties with economic predictability, incentives and opportunities for cost savings while maintaining high service levels in our target network to secure high customer satisfaction.

Through the desire to develop new ideas and see new opportunities, Transtema has by the willingness to collaborate and invest in Telia as customer played a crucial role in enabling Telia Sweden's business transformation.”

Helsinki, November 12, 2020

Jarkko Sakki
Telia Company, CPO, VP sourcing & Finance Operations.

Om Telia
I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår framtid och vårt samhällsansvar. Med cirka 21000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag.

Transtema är ett kunskapsföretag som sedan 1997 erbjuder design, byggnation, drift och underhåll av kommunikationsnät samt tekniska konsulttjänster till teleoperatörer, stadsnät, kommuner, kraftbolag samt större företag. Nettoomsättning i Transtema Group AB år 2019 var 1 497 Mkr (868). Antal anställda i koncernen är ca 900.
Transtema Group AB är listat på Nasdaq First North Growth Market med tickern TRANS.