Trapets Outsourced Trading Surveillance växer och rekryterar erfaren marknadsövervakare

Report this content

Trapets tjänst för outsourcad handelsövervakning, Outsourced Trading Surveillance, stärker upp nyckelkompetensen genom rekryteringen av Mats Nilsson.

Mats Nilsson kommer närmast från tjänsten som marknadsövervakare på Aktietorget och kommer börja på Trapets i slutet av augusti. Därutöver har han mångårig erfarenhet av övervakning från bland annat Finansinspektionen som funktionsansvarig för insynsregistret och från Burgundy där han jobbade med realtidsövervakning av handeln.

”Det ökade intresset för vår outsourcade tjänst för handelsövervakning gör att vi rekryterar fler marknadsövervakare och vi är väldigt glada att Mats ansluter till oss efter sommaren” enligt Peter Nylén, chef för Outsourced Trading Surveillance.

Peter Nylén
Chef Outsourced Trading Surveillance
+46 703 06 03 89
peter.nylen@trapets.com

Dan Sjöholm
dan.sjoholm@trapets.com

Om Trapets AB

Trapets AB är Nordens ledande leverantör av system och tjänster för marknadsövervakning, övervakning mot penningtvätt (AML) och kundscreening mot sanktions- och PEP-listor. Bolaget tillhandahåller expertstöd avseende övervaknings- och compliancelösningar för finansmarknaden samt kompletta implementationsprojekt, systemdrift, konsulting och underhållstjänster. Tjänsterna sträcker sig från införande av system för regelefterlevnad och avancerade övervaknings- och analysprogram till helt outsourcad handelsövervakning.