SaaS bolaget Trapets förvärvar Regtech Solutions

Report this content

Trapets, ett ledande nordiskt SaaS bolag som erbjuder tjänster för att bekämpa finansiell brottslighet, har förvärvat Regtech Solutions, ett svenskt företag som erbjuder lösningar för kundkännedom och screeningtjänster som kraftigt förenklar efterlevnad av penningtvättslagen.

Förvärvet av Regtech Solutions är en viktig del i Trapets strategi att expandera sin verksamhet till andra branscher utanför den finansiella sektorn, som historiskt varit fokus. Då kampen att motverka finansiell brottslig blir alltmer utmanande med skärpta krav ökar också efterfrågan på tekniska lösningar som stödjer arbetet i detta. Omfattningen av regelverket inkluderar icke-finansiella branscher, där Regtech Solutions har visat på framgångsrik tillväxt.

Genom förvärvet, kommer Trapets position stärka sin nordiska marknadsposition av att tillhandahålla tekniska lösningar för regelefterlevnad. Att kombinera de två företagens erbjudanden, kan en bredare marknad av kunder dra nytta av innovativa lösningar för kundkännedom och regelefterlevnad för att förebygga och upptäcka finansiell brottslighet.

"Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda lösningar till en bredare kundbas och växa inom kundsegment där vi historiskt sett har haft begränsat fokus", säger Dan Sjöholm, Chief Strategy Officer på Trapets. “Regtech Solutions snabba tillväxt på kort tid är imponerande och visar på stor efterfrågan och potential för deras lösningar. Genom att kombinera vår expertis och kunskap tillsammans, ser vi fram emot att kunna erbjuda större värde till en bredare kundkrets."

"Vi är stolta över att bli en del av Trapets som ett av de ledande bolagen inom regelefterlevnad i Norden", säger Gunnar Jacobson, VD för Regtech Solutions. "Våra kunder kommer gynnas av Trapets mångåriga erfarenhet, innovativ utveckling samt bredden av lösningar för att motverka penningtvätt. Tillgången till Trapets kompetens, expertis och resurser kommer att gynna både våra kunder och oss."

Kontakt:
Sanja Gabler, Chief Marketing Officer
sanja.gabler@trapets.com

Om Trapets

Trapets erbjuder SaaS tjänster till företag för en mer effektiv regelefterlevnad och identifiering och förebyggande av finansiell kriminalitetbrottslighet. Trapets har varit verksam i 23 år och har över 200 kunder från mindre finansiella institutioner till tillsynsmyndigheter. Trapets har över 60 anställda på med kontor i Stockholm, London och Hanoi.

Om Regtech Solutions

Regtech Solutions är ett SaaS-företag som tillhandahåller lösningar för att hjälpa företag och organisationer att uppfylla regelkrav gällande Anti-Money Laundering (AML) och Know Your Customer (KYC). Företaget grundades 2018 och har sin verksamhet i Sverige med huvudkontor i Stockholm.

Taggar:

Snabbfakta

Trapets, ett ledande nordiskt SaaS bolag, har förvärvat Regtech Solutions, ett svenskt företag som erbjuder lösningar för kundkännedom och screeningtjänster som kraftigt förenklar efterlevnad av penningtvättslagen.

Citat

Dan Sjöholm, Chief Strategy Officer, Trapets