Traveas lanserar egen annonsprodukt för programmatiska köp

Report this content

Traveas Sports Media lanserar nu sin egna annonsprodukt Traveas Sports+ för programmatiska köp av trafiken man hanterar via sina egna varumärken eller uppdragsförsäljning. Den nya annonsprodukten tillgängliggör köp av trafik från Traveas Sports Media, segmenterat i olika sportvertikaler och förpackade i en specifik PMP-produkt för så kallade ”private deals. Lanseringen innebär att Traveas nu stärker sitt digitala erbjudande och fördjupar positionen som landets ledande aktör inom digitala sportmedia.

Via ett fördjupat samarbete med AdaptADX erbjuder Traveas nu marknaden att göra såväl ”private deals” såväl som att köpa räckvidd och omfattar både hela sportnätverket och specifika sportvertikaler inom Golf, Tennis och Fotboll. Traveas Sports + har redan en veckoräckvidd över 700 000 unika sportbesökare per vecka. Annonsprodukten skapar möjlighet för ökad försäljning mot inte bara Traveas egna sajter utan möjliggör även för andra sportsajter att ansluta sig till Traveas sportnätverk, och därmed få tillgång till bolagets annonsköpare.

”Vi är övertygade om att lanseringen Traveas Sport+ kommer att stärka vår position som det mest intressanta bolaget för de som vill nå målgruppen sportintresserade. Vi fortsätter jobba hårt för att lyckas med detta och vårt partnerskap med AdaptADX är ett viktigt steg mot det målet”, säger Mathias Resare, Digital Chef Traveas Sports Media.

Vid sidan av alla de sajter som Traveas själva äger eller redan representerar så har ytterligare fem sportsajter anslutit sig inom områdena golf, fotboll, skidåkning och trav. Anslutning av ytterligare sportsajter kommer att ske löpande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mathias Resare

Digital Chef Traveas Sports Media

E-post: mathias@traveas.com

Tel: +46 73-063 43 87

Webb: www.traveas.com

Traveas Sports Media når via egna nätverket Traveas Sports+ 700 000 unika sportintresserade personer varje vecka, och är Sveriges snabbast växande sportmediabolag. Vi äger, driver och ansvarar för ett flertal intressestyrda sportsajter som exempelvis Svenskafans.com, FanTV, Golfing.se, SvenskaRaceFans.com och Tennis.se. Samtliga sajter drivs och utvecklas i vår egen webb-, app- och annonseringsplattform som är navet i verksamheten. Vid sidan av detta ansvarar Traveas också för annonsförsäljning från andra externa sportmedier som tidningen Svensk Golf och Norsk Golf med de tillhörande sajterna Golf.se och Norskgolf.no.

Taggar: